Iмідж бізнесу в «папері»
Економлячи на поліграфії, компанії втрачають потенційних клієнтів і партнерів, — переконують експерти![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20110303/438-5-2.jpg)
Економіка поступово відходить від кризи, відновилося банківське кредитування, зростає ВВП, але бізнес усе ще продовжує шукати, на чому б зекономити. Часто економити доводиться на рекламі і поліграфії. Але, як показав досвід двох попередніх економічних колапсів, це не найоптимальніший варіант для компанії, яка прийшла на ринок всерйоз і надовго. Адже одна скорочена гривня в рекламному бюджеті, в перспективі, «відгукнеться» десятками, а то й сотнями клієнтів, яких переманять більш «пропіарені» конкуренти. Тому економити на іміджі не варто.
«Якщо бізнес досяг певних висот і його керівник усюди користується бізнес-класом (їздить на дорогому автомобілі, зупиняється в дорогих готелях і зустрічається з партнерами в дорогих ресторанах), то він повинен звертати увагу й на те, який вигляд має його іміджевий буклет, каталог товарів або ділова продукція (папка, блокнот, фірмовий бланк), що він дає в руки своєму клієнтові або партнерові, — розповідає «Дню» про один із сегментів виробничого піару директор типографії «Макрос» Валентина Федоренко.
На думку експерта, український бізнесмен повинен розуміти, що саме поліграфія може допомогти його компанії вирости, завоювати ринок і перейти у «вищу лігу». Саме тому поліграфія вимагає серйозного до себе ставлення, причому як із боку типографії, так і з боку замовника. «Вибираючи друкарню, ви обираєте виробника продукції, яка представлятиме вашу компанію», — підкреслює Федоренко.
Кількість пропозицій з боку поліграфічних компаній у Києві така велика, що часто клієнт може просто заплутатися з вибором потрібного рішення, говорить Федоренко. Тому при виборі типографії вона радить звертати увагу на такі моменти: наявність власного обладнання, кваліфікацію персоналу (від менеджера до друкаря), асортимент поліграфічної продукції, представлений у каталозі типографії, наявність сайту компанії, відгуків клієнтів. Такі рекомендації допоможуть зорієнтуватися.
ОБЛАДНАННЯ ВИЗНАЧАЄ КЛІЄНТА
«У Києві близько 100 друкарень, які діють реально і офіційно. Пропонують же послуги типографії понад 200 компаній. Багато з них —рекламні агентства і посередники. Якість друку більшості дрібних типографій украй низька, що у результаті завдає шкоди не лише всьому поліграфічному ринку, але й самим клієнтам», — розповідає «Дню» Федоренко. «Десять років тому, коли ми тільки почали наш бізнес, у нас не було свого обладнання і ми теж друкували свої замовлення в інших типографіях. Але ми розуміли, що без обладнання працювати в цьому сегменті просто несерйозно, тому вже через рік почали купувати потрібну техніку», — ділиться досвідом старту поліграфічного бізнесу Федоренко. — «Нині наші виробничі можливості дозволяють виконати практично будь-яке замовлення, зокрема й у сегменті елітної поліграфії».
Друкарський верстат — це серце будь-якої типографії, говорить директор підприємства Федоренко. Його можливості і стан визначають і сегмент клієнта для типографії. «Не розумію, як можна планувати серйозну рекламну кампанію й економити на друці, — говорить експерт. — Мене дивує, що в Україні і, зокрема в Києві, все ще є замовники, яких задовольняє низька якість друку заради низької ціни. Типографій, які демпінгують, на жаль, предостатньо, але треба віддавати собі звіт, що працюють вони на старому обладнанні, тому апріорі не можуть дати високої якості друку».
«Якщо компанія просуває свій товар за допомогою продуктового каталогу, — говорить типографіст, — то якість друку — це перше, на що треба звертати увагу, адже для того, щоб у покупця виникло бажання придбати саме ваш товар, дуже важлива достовірність передачі кольорів у зображенні товару (скажімо, текстура паркету або відтінки губної помади)».
ПЕРСОНАЛ ПОВИНЕН УМІТИ НЕ ЛИШЕ «ДРУКУВАТИ», АЛЕ Й УГАДУВАТИ ПОБАЖАННЯ КЛІЄНТІВ
Не менш важливою є кваліфікація персоналу, причому від менеджера до друкаря, — говорять експерти. «Професіоналізм співробітників типографії — найважливіша складова роботи будь-якої типографії», — підкреслює Федоренко. За її словами, техніка найвищого рівня може бути зіпсована людським чинником, як і неуважне ставлення до замовника будь-кого із співробітників типографії завдасть компанії збитків. «Більшість наших замовників — солідні компанії, для яких їхній імідж має першорядне значення, і ми не маємо права на помилки. Дуже рідко буває, щоб замовник приніс нам ідеально правильно підготовлений макет, — зазвичай ми консультуємо, доопрацьовуємо і поправляємо макети відповідно до вимог клієнтів», — розповідає «Дню» Валентина Федоренко.
ЗЕКОНОМИТИ НА ПОЛІГРАФІЇ ДОПОМОЖУТЬ ПРОФЕСІОНАЛИ
Скільки поліграфісти не переконували б, що ціна — це не те, на що треба звертати увагу, коли компанія вирішує замовляти поліграфію, однак при складанні рекламного бюджету сума, передбачена на друк, — доволі-таки вагомий аргумент для керівництва. Особливо за часів тотальних економій і урізування бюджетів.
Проте, якщо у замовника і типографії давні і довірчі взаємини, то справжні професіонали завжди зможуть запропонувати замовнику оптимальні варіанти з використання матеріалів, яскравості виробу, його оздоблення, що дозволить отримати справді індивідуальний виріб за оптимальною ціною.
«Що більше інформації у клієнта про типографію, то більша впевненість у позитивній спільній роботі, — відзначає Федоренко. — Наявність сайту, портфоліо, відгуки клієнтів, рекомендації партнерів — усе це допоможе вам у роботі з типографіями для отримання чудової рекламної продукції».