Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

ХРОНІКА ПОДІЙ

07 липня, 00:00

Друге народження запорізької катанки

У Запоріжжі введено в дію завод по виробництву алюмінієвої катанки потужністю 15 тис. тонн на рік, що майже повністю забезпечує потреби української електротехнічної промисловості. Підприємство побудоване за два роки, причому виключно за рахунок коштів Запорізького алюмінієвого комбінату.

По суті, це друге народження алюмінієвої катанки в Запоріжжі: в далекому 1961 р. на Дніпровському алюмінієвому заводі (нині — ЗАлК) уперше в СРСР було освоєно випуск катанки — її виробництво тривало до 1983 р., коли установку демонтували, а катанку почали отримувати з Росії та Угорщини. Початок реанімації виробництва припадає на січень 1999 р., коли було утворено ЗАТ, контрольний пакет акцій якого належить ЗАлКу.

— Уже сьогодні портфель замовлень на катанку від наших і російських споживачів, а також із далекого зарубіжжя — Румунії та Польщі — готовий на 100 відсотків, — розповідає генеральний директор ЗАлКа І. Бастрига. — Запорізька катанка за своїми якісними показниками витіснила з ринку чотири російських підприємства.

Віктор ПУЖАЙЧЕРЕДА, «День»

«Нексія» й «Тіко» на дорогах України

Компанії «Укрпромінвест» і «Укравто» допомагають корейській корпорації «ДЕУ Мотор» розширити мережу продажу автомобілів «Нексія» і «Тіко» на українському ринку.

Автомобілем «Нексія» зацікавилися автопідприємства, котрі займаються перевезенням пасажирів. Ці корейські машини можна зустріти на автомагістралях Києва, Одеси, Дніпропетровська й Запоріжжя. 350 таксі з маркою «Нексія» обслуговують пасажирів у цих містах.

Інший корейський «новосел» українських доріг — маленький комфортний автомобіль «Тіко», дуже популярний у багатьох країнах світу. Його переваги передусім у тому, що він легкий в управлінні і в міському режимі експлуатації витрачає не більше ніж 4,5 літрів бензину на 100 км пробігу. Корейська малолітражка вміщує 5 пасажирів і розвиває швидкість до 140 км/год. «Тіко» обладнаний «живучим» бензиновим двигуном, який не просто вивести з ладу ні нашим паливом, ні дорогами... Нині «Тіко» використовується як таксі у Львові, а також у багатьох містах Болгарії.

Німеччина знижує рівень оподаткування

Як повідомляє Financial Times (24 червня 1999 р.), соціал-демократично орієнтований уряд Німеччини досяг повного порозуміння з вітчизняним виробником, ухваливши програму широкомасштабного скорочення державних витрат і податкових реформ вартістю принаймні в DM8 млрд. ($4,2 млрд.). Герхард Шрьодер, канцлер Німеччини, заявив, що програма стане початком змін у політиці Німеччини, додавши при цьому, що рішення уряду встановити жорсткий контроль над витратами бюджету покладе край «безвідповідальності». За його словами, програма націлена значною мірою на інтереси виробників.

У бюджеті Німеччини на 2000 р. передбачається скорочення витрат міністерств, що становлять DM30 млрд., зниження загальних витрат федерального уряду на 1,5 відсотки щодо 1999 р. Починаючи з 2001 р., рівень оподаткування корпорацій має знизитися приблизно до 35 відсотків включаючи місцеві податки на торгівлю, тим часом як існуючий рівень податків становитиме близько 60 відсотків.

Найбільша спілка промисловців Німеччини схвально зустріла зниження рівня корпоративних податків.

Перевірка на діоксини не здійснюється

Починаючи з 15 січня, за інвойсами (документ на ввезення продукції) на сертифікацію не надійшло жодної партії бельгійських курей, повідомила голова Держстандарту Тетяна Кисельова. Як передає УНІАН, за словами Т.Кисельової, найбільшою проблемою сьогодні залишається можливість ввезення харчових продуктів спільними підприємствами, які мають пільги на ввезення підакцизної продукції без сертифікатів відповідності. Тому Держстандарт не може гарантувати, що протягом останніх місяців на територію України не завозилися кури або інші продукти виробництва Бельгії, підкреслила Т.Кисельова.

За її словами, виникає складна ситуація, коли Держспоживзахист вилучає з торгівлі курячі стегенця без сертифікатів і не може перевірити їх на вміст діоксинів, оскільки в Україні такі випробування не проводяться через відсутність реактивів, тривалий термін проведення аналізу (3—4 місяці) та його вартість (не менше $2000). Водночас Міністерство охорони здоров'я не робить навіть спроб підготовки і затвердження в Україні нормативів вмісту діоксинів та методів їх визначення.

Хто буде задавати тон на ринку

Три найбільші виробники пива в Україні — міжнародна компанія Sun-Interbrew, скандинавська Baltic Beverages Holding (BBH) і вітчизняна «Оболонь» — у найближчі роки збільшать свою частку на українському ринку пива до 80 відсотків його обсягу. Такий прогноз дав агентству Інтерфакс-Україна віце-президент компанії BBH Андрес Ерм.

За його словами, перше місце з обсягу виробництва пива в Україні посяде спільне підприємство Sun-Interbrew, яке вже володіє або найближчим часом буде володіти пивзаводами «Ясна» (Чернігів), «Крим» (Сімферополь) і «Рогань» (Харків). Окрім того, маємо інформацією, що СП може придбати також миколаївський завод «Янтар».

У той же час Андрес Ерм підкреслив, що BBH, на частку якої припадає половина пивного ринку Скандинавії і Прибалтики і чверть — Росії, планує найближчим часом збільшити свою частку і на українському ринку до 25 відсотків його загального обсягу. У червні поточного року BBH збільшила до розмірів контрольного свій пакет акцій у статутному капіталі львівського пивзаводу «Колос». BBH також належить пивзавод «Славутич» у Запоріжжі і Славутський солодовий завод.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати