Перейти до основного вмісту

Конкурентна якість

На дорогах України її забезпечить найбільша транснаціональна компанія
29 серпня, 00:00
ФОТО АВТОРА

Сьогодні вже ніхто в Україні не скаржиться на брак автозаправних станцій. А ось якість нафтопродуктів, які продаються, нерідко є проблемою. Днями країна зробила крок до того, щоб її розв’язати. Відома в усьому світі черепашка, що є свого роду гарантією для пального, яке продається під цією торговельною маркою, незабаром замигтить і на дорогах України. Компанія Shell, що вже давно виявляє цікавість до нашої країни (досі — в сферах пошуку та видобутку природного газу та торгівлі автомобільними мастилами), увійшла сюди своїм бізнесом у галузі роздрібного продажу нафтопродуктів. У столиці вже діють вісім її АЗС, а до кінця року в Україні їх буде 80. Це стало можливим після того, як International Petroleum Company Ltd («Шелл») і ВАТ «Група Альянс» завершили створення спільного підприємства, яке керуватиме на території України мережею з майже 150 АЗС під брендом Shell (зазначимо, що її мережа об’єднує 46 тисяч АЗС у 90 країнах світу). Відповідну угоду було підписано минулого тижня. Shell здійснюватиме оперативне управління новим підприємством, у якому їй належить 51%, а «Альянсові» — 49% акцій.

Зрозуміло, що Україна з її стрімко зростаючим парком авто є надзвичайно привабливим місцем докладання сил для Shell. А що ж отримає внаслідок приходу на вітчизняний ринок нафтопродуктів наша країна? На ці запитання «День» намагався отримати відповіді, спілкуючись із менеджментом СП. Офіційне резюме його генерального директора Хрісто Іванчева звучало так: «Нове СП об’єднує світовий досвід концерну Shell зі значним досвідом роботи «Альянсу» і його широкою присутністю на ринку АЗС України. Це надасть нам конкурентні переваги на ринку, дозволить краще реагувати на потреби наших клієнтів, пропонуючи якісну продукцію і забезпечуючи високий рівень обслуговування. Ми покладаємося на професіоналізм наших працівників, які допоможуть нам реалізувати виконання поставлених завдань». Відповідаючи на конкретні запитання «Дня», Іванчев не зміг назвати суму інвестицій компанії в Україну, але заявив, що Shell збирається створити в нашій країні 1800 робочих місць. Він також назвав цілком нормальним інвестиційний клімат у нашій країні. Проте гендиректор СП не зміг підтвердити припущення «Дня», що внаслідок загострення конкуренції на ри нку, пов’язаного з приходом Shell, в Україні можуть стабілізуватися або навіть знизитися ціни на пальне. Іванчев лише гарантував, що якість нафтопродуктів, які продаються «пі д черепашкою», буде вищою, ніж у конкурентів, а ціна буде приблизно такою ж, як у середньому на ринку, тобто конкурентноздатною. «Алья нс» виступатиме генеральним постачальником і логістичним партнером СП, але нафтопродукти постачатиме не лише і не стільки з належного йому Херсонського НПЗ (зараз не працює в зв’язку з реконструкцією), скільки з інших українських підприємств. Іванчев високо оцінив якість продукції Кременчуцького та Лисичанського нафтопереробних заводів, однак зазначив, що на етапі між заводом і АЗС якість сильно знижується. Тому Shell, за його словами, головний упор робитиме на контроль якості пального, для чого використовуватимуться сучасні лабораторії. Окрім того, вивчивши особливості продукції українських НПЗ, Shell збирається використати спеціальні присадки, якими коректуватиме якість у відповідності зі своїми стандартами. До речі, саме ці стандарти ляжуть в основу реконструкції при ребрендингу АЗС, які набуваються у «Альянсу». Директор СП з маркетингу Олена Петрова з неприхованою гордістю повідомила журналістам, що її компанія стане «найкращою мережею АЗС в Україні». Ну а наш висновок полягає в тому, що Shell буде корисною нашій країні не лише новими робочими місцями, але й хоча б тим, що внаслідок її приходу підвищиться загальна культура і якість обслуговування на дорогах, оскільки конкуренція примусить і інші компанії приділяти цим питанням таку ж увагу. Окрім того, з перших днів своєї присутності в Україні Shell продемонструвала соціальну відповідальність, заявивши, що працюватиме на підвищення безпеки дітей на дорогах столиці та інших міст. Компанія заявляє, що така програма є лише одним зі шляхів, якими вона має намір поліпшувати життя українського суспільства. Схоже, «черепашка» прийшла до нас із добром. І українці також говорять їй — ласкаво просимо!

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати