Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Нью-Йорк, Торонто, Пекін...

Восени українські авіакомпанії планують здійснювати низку далекомагістральних рейсів
28 серпня, 11:31

На напрямах, на яких раніше оперував «Аеросвіт» (Нью-Йорк, Торонто, Делі, Пекін, Хошимін, Шанхай і Бангкок), на сьогоднішній день українські авіакомпанії поки не літають. Але готувалися до цього давно: отримували призначення, обзаводилися відповідними лайнерами, навчали пілотів і бортпровідників, забезпечували бази техобслуговування тощо.

«Роза Вітрів» на 23 жовтня планує перший виліт до Бангкока (Таїланд), а на 25 жовтня — в Пунта Кану (Домініканська Республіка). У планах наступного року — рейси до Хошиміну (В’єтнам), Гоа (Індія) та чартерні рейси до Японії. У серпні перевізник отримав від лізингової компанії далекомагістральний Airbus-330 (69 крісел преміум-класу та 261 — економ), здатний виконувати рейси дальністю до 12 тисяч кілометрів. Наступного року флот поповниться ще одним таким літаком.

Про бажання літати до Бангкока раніше повідомляла і авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України». Окрім Таїланду, на Сході перевізника цікавить Домініканська Республіка, Китай, Індія. Президент МАУ Юрій Мірошников повідомив, що компанія має намір розпочати виконувати програму далекомагістральних рейсів у період зимової навігації 2013/2014 рр. Але куди саме здійснюватимуться польоти, він не уточнив, зауваживши лише, що це буде східний напрямок. Після ж повернення України в першу категорію FAA МАУ розпочне планування рейсів до Америки.

За словами Мірошникова, на далекомагістральні рейси, скоріше за все, будуть залучені чотири літаки Boeing-767. Те, що саме МАУ дістануться лайнери Boeing-767 із флоту «Аеросвіту», експерти передбачали ще на стадії банкротства цієї компанії. Всього їх було шість. За паспортом, Boeing-767-300ER може перевезти від 218 до 295 пасажирів на відстань приблизно до 11 300 км. Один перехопили «Авіалінії Харкова». В авіакомпанії повідомляли, що використовуватимуть їх на рейсах до Західної Європи, Туреччини, Дубаю. Також «заплановані до освоєння» перельоти на Гоа і до Бангкока.

Чартерні рейси до Бангкока та Делі (Індія) має намір    уже цього року розпочати і «ЮТейр-Україна» (дочірня компанія російською «ЮТейр»). Співголова наглядової ради авіакомпанії Карен Антонов не виключає можливості використовувати на цих напрямках літаки Boeing 767. Як пише профільний ресурс «ТурДом», припущення про те, що на Бангкок збирається виходити «Анекс-тур», що тісно працює з «ЮТейр», не підтвердилося: туроператор повідомив, що цього не планував, а ініціює це сам перевізник.

При цьому в туристичних компаніях, за даними «ТурДому», необхідності такої кількості рейсів до Бангкока (одна лише «Роза Вітрів» планує їх по три на тиждень) не бачать: мовляв, якщо так далі піде, то літаки полетять напівпорожні.

Тим часом, до того ж Бангкока й інших міст Азіатсько-Тихоокеанського регіону пасажири з України зможуть долетіти і з іноземними авіакомпаніями. Як повідомляє «Комерсант-Україна», нішу транзиту в цьому напрямку розраховує зайняти казахська Air Astana, яка відкрила рейси з Києва в Астану й Алма-Ату, запропонувавши на них нижчі ціни, ніж, скажімо, в МАУ.

«Якщо українські авіакомпанії зазвичай забирали пасажирів із Казахстану і перевозили їх далі до Європи та США, то Air Astana може вивозити їх для подальшого перельоту в Казахстані та на далекомагістральних рейсах до Китаю, Кореї та Південно-Східної Азії», — зауважив виданню генеральний менеджер Amadeus (оператор системи бронювання авіаквитків) в Україні Олексій Муровцев.

Далекомагістральні рейси в східному напрямкові здійснюють і арабські лоукостери Fly Dubai та Air Arabia. Вони доставляють пасажирів не лише в Дубай чи сусіднє місто Шарджа, але і далі — до Індії тощо.

Конкурує з ними український лоукостер «Візз Ейр Україна» («дочка» угорською  — Wizz Air), який має намір освоїти найдовший для неї маршрут: з 28 жовтня вона почне виконувати рейси з аеропорту «Київ» (Жуляни) до нового аеропорту в Об’єднаних Арабських Еміратах. Аеропорт знаходиться приблизно на однаковій відстані від Дубаю й Абу-Дабі. Відкриється він у жовтні — поки побудована лише одна злітно-посадочна смуга, в планах — п’ять, ємність аеропорту — до 160 млн. пасажирів на рік.

«Досі, відповідно до моделі роботи, ми виконували рейси, тривалість яких не перевищує три години, а рейс Київ — Дубай — майже п’ять годин, тому нам по-іншому потрібно буде організувати операційну діяльність і експлуатацію літаків», — заявляв гендиректор «Візз Ейр Україна» Акош Буш.

Щодо конкуренції з Fly Dubai та Air Arabia він зауважив, що, за оцінками «Візз Ейр Україна», окрім транзиту «існує і вагомий прямий пасажиропотік». «Думаю, на цьому напрямку ми зможемо надавати місця і туроператорам. Така схема вже впроваджена на інших маршрутах, наприклад, Анталія, Тревізо, Жірона», — додав Акош Буш.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати