Ребрендинг по-банківському

У світовій бізнес-практиці давно і широко використовують таке поняття, як ребрендинг. Але для України воно відносно нове. Помилково думати, що ребрендинг — це всього лише зміна логотипа, вивіски або девізу компанії. Насправді, це ще й зміна майже всіх елементів бренду — внутрішньої структури організації, корпоративної культури, продуктової пропозиції, маркетингової політики, технологій, фірмового стилю і багато іншого. Без професіоналів тут не обійтися, адже інакше все це зведеться до поверхневих новацій і не дасть потрібних результатів.
У світі існує безліч компаній, що займаються розробкою брендів. Наприклад, американська Senteo International розробила більш ніж сто різних брендів по всьому світу, включаючи проекти для більш ніж сорока банків. Одним із останніх її клієнтів був АльфаБанк (Росія). Нещодавно нога цієї компанії ступила і на українську землю, тим самим привносячи в нашу країну нові елементи культури створення і впровадження брендів.
«Забрендитися» вирішив банк «Надра», щоб стати більш помітним на ринку банківських послуг і забезпечити собі якомога більше довіри і впізнавання з боку клієнтів. Але не все так просто, як може здаватися на перший погляд: недостатньо лише захотіти, найняти команду дизайнерів і консультантів-брендмейкерів, потрібні ще роки підготовки і чималі інвестиції. За словами президента банку «Надра» Ігоря Гіленка, ідея ребрендингу, його проект — це робота багатьох років і аж ніяк не кількох місяців або тижнів. Протягом двох останніх років банк здійснив повномасштабну реструктуризацію. І головною метаморфозою є перехід від орієнтації на продукт до фокусування на клієнтові і його потребах. Навіть слоган банк обрав наче від імені клієнта, а не самої установи. За словами Гіленка, «ребрендинг — це філософія організації, позиціонування в суспільстві і на ринку, продукти, які ми пропонуватимемо…».
Банк розробив нові тарифні пакети (співробітники банку вважають за краще називати його не інакше, як комплексний продукт) для всіх рівнів клієнтів — від молоді до «віпів». Крім того, є спроба зробити банк менш бюрократичною установою. Ну і, звичайно ж, не обійдеться і без зовнішніх виявів нової філософії банку — логотипом банк обрав червону квітку на зеленому тлі, а також почав змінювати фірмовий стиль своїх підрозділів.
Усе це, за словами Гіленка, обійдеться банку в «десятки мільйонів доларів». При цьому він поспішив запевнити всіх, що це не гроші клієнтів і не зовнішні кредити, а виключно власні кошти банку.
Перевтілення банку «Надра» в щось яскраве і привабливе для людей розраховане на кілька років. Ідея, безумовно, непогана. Але чи глибоко «орали» креативники, розробляючи її, може показати лише час та банківські звіти.