Перейти до основного вмісту

«Сумісники» і «оригінали»

На чиєму боці буде держава?
29 серпня, 00:00

Той, хто часто користується принтером, знає, що набір оригінальних картриджів коштує більше, ніж новий прилад. І не дивно, що попит на цей товар не залишився без пропозиції — в Україні почали з’являтися так звані сумісні витратні матеріали — картриджі, барвники, папір, виготовлені вітчизняними компаніями, але не під торговельною маркою виробника принтерів, а під своєю.

Як пригадував у розмові з «Днем» генеральний директор групи компаній «В.М.» Сергій Векленко, в Україні виготовлення витратних матеріалів у дев’яності роки вважалося досить перспективним бізнесом. І справді — незабаром після відкриття магазину в підприємців з’явився і власний завод, де вони почали відновлювати використані картриджі, і науково- дослідна лабораторія з розробки чорнил. «Склалась дуже цікава ситуація: попит на певну офісну техніку почав залежати від наявності недорогих витратних матеріалів...», — розповідає Векленко. Тобто наявність у країні виробників недорогих витратних матеріалів забезпечувало виробникам принтерів певний рівень попиту на їхню продукцію.

Та нині ситуація змінилася. Як зазначають спеціалісти, нині бізнес компаній-виробників базується вже не на продажу офісної техніки, яка з кожним роком падає в ціні, а в основному на реалізації витратних матеріалів до неї. Тепер у гарантійних умовах окремим пунктом зазначається, що використання покупцем сумісних витратних матеріалів призводить до втрати гарантії. То ж покупець може обирати: дешеві витратні матеріали, чи відмова від гарантійного обслуговування. Ухвалити оптимальне рішення — справа не з легких.

Однак підприємці відзначають, що власники недорогих струминних принтерів скоріше обирають сумісний картридж. Бо в дійсності пошкодити ним або «нерідним» папером принтер досить складно. Але навіть у тому разі, якщо гарантії буде знято, новий принтер може обійтися дешевше, аніж використання оригінальних картриджів. А от власники дорожчої техніки здебільшого не ризикують втратити гарантію, тож частіше використовують «рідні» витратні матеріали. До того ж зараз, як розповіли «Дню» у «В.М.», деякі виробники почали використовувати електронний захист своєї продукції — такий принтер просто не сприйме «нерідний» картридж. Здавалось би, хороше рішення. Але після такого нововведення рівень продажу «захищених» принтерів різко знизився, що свідчить про те, що для покупців усе ж головне — зекономити на витратних матеріалах.

Тим часом в Україні розпочалися своєрідні «гоніння» на «сумісників» з боку виробників оригінальних витратних матеріалів. Вони називають продукцію сумісних виробників підробкою, контрафактом. Однак у «В.М.» «День» запевнили, що насправді це не так і що відмінність їхньої компанії від «компаній-оригіналів» полягає тільки в тому, що на київській фабриці не виготовляють принтерів.

Схема, за якою працюють «сумісники», дуже проста. Береться, наприклад, корпус використаного картриджа для лазерного принтера, очищується на спеціальному обладнанні, комплектується новими запчастинами, заправляється барвником, тестується, запаковується — і все, продукт готовий до продажу! Той самий картридж може бути повторно заправлений декілька разів... Окрім описаних операцій на заводі «В.М.» також розфасовують тонер, фотопапір, стрічку для матричних принтерів тощо. Налагоджено навіть власне виробництво спеціальних верстатів для відновлення картриджів та фасування.

Як повинна ставитись до такої конкуренції на ринку держава? У «В.М.» ставлять за приклад деякі європейські країни, уряди яких вже усвідомили не тільки цінову, а ще й екологічну вигоду від використання сумісних витратних матеріалів і рекомендують державним установам користуватися сумісними, повторно заправленими картриджами... «Правильний вибір між «оригінальністю» і сумісністю на рівні держави може заощадити не тільки бюджетні кошти, а й не допустити проблеми з довкіллям у майбутньому», — запевняють київські «сумісники». Проте вітчизняного пересічного покупця, здається, здебільшого хвилює саме ціна картриджа, а не проблема з його утилізацією... Принаймні поки що виробники сумісних витратних матеріалів орієнтуються переважно на таких споживачів.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати