Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Транспорт майбутнього»

Мешканці столиці сумують за втраченими трамваями
02 лютого, 00:00
ФОТО ОЛЕГА БАТРАКА

Кожен третій киянин сьогодні користується маршрутними таксі. Такі результати нещодавнього опитування, проведеного громадською організацією «Стрітрейсінг». Проте, як виявилося, популярність маршруток досить умовна — респонденти зізналися, що просто змушені заходити до них, оскільки не мають альтернативи.

Одна з причин нелюбові киян до маршруток — небезпека... Відносно небезпечним або небезпечним видом транспорту їх визнали 82% опитаних. Чим вони це пояснюють? По-перше, водії «бусиків» досить часто порушують правила дорожнього руху, створюють аварійні ситуації. По-друге, у більшості маршруток немає кондукторів, що призводить до відволікання водія під час руху. А дехто з опитаних навіть висловив підозру щодо можливого вживання окремими водіями алкогольних напоїв чи навіть наркотичних речовин. І хто після цього зайде в маршрутку?

Але їхати все ж таки треба... Тим більше що ситуація з комунальним транспортом у столиці не набагато краща. Як свідчать результати опитування, тролейбуси, автобуси і трамваї їздять рідко, не за графіком. До того ж вони вже давно і морально, і технічно застаріли. Саме це дозволило маршруткам вирватися вперед. Сьогодні у Києві є багато місць, куди можна дістатися тільки ними. А у тих напрямах, де тролейбус, трамвай або автобус дублюється маршрутками, люди також змушені віддавати їм перевагу, бо комунального транспорту треба чекати значно довше...

Та при опитуванні все ж з’ясувалося, що кияни віддають перевагу трамваю. Річ у тім, що саме його вони вважають найбезпечнішим транспортом. За нього проголосували 80% опитаних. Друга за величиною група висловилася на користь тролейбусів. На останньому місці за довірою у мешканців столиці — автобус.

Характерно, що кияни не хочуть миритися з нинішнім станом транспортного обслуговування. Респонденти вимагають від міських властей оновлення рухомого складу громадського транспорту, запровадження для нього чітких графіків руху. А от за активний розвиток маршрутних таксі висловилися лише 13% опитаних. Можливо, до такого висновку респондентів спонукали також постійні вимоги власників маршруток про підвищення оплати проїзду... «За розвиток маршруток лише ті, хто живе у віддалених районах Києва або взагалі в передмісті», — прокоментував ці підсумки опитування депутат Київради та почесний президент громадської організації «Стрітрейсінг» Олександр Пабат. Він вдячний приватним перевізникам, які в середині 90-х врятували Київ від транспортної проблеми, але зауважив, що зараз люди стали більш вибагливі... «Найефективішним способом покращання транспортного сполучення у великих містах є розширення мережі електротранспорту. Це — шлях, яким іде більшість розвинених країн», — підсумував депутат.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати