Перейти до основного вмісту

ЗАПИТАННЯ «Дня»

13 квітня, 00:00
— Чи відповідає, на вашу думку, рівень роботи уряду завданням, що нині стоять перед Україною?

Олександр ДЕРГАЧОВ, кандидат історичних наук, головний редактор журналу «Політична думка»:

— По-перше, у нас немає повної ясності щодо змісту завдань, які стоять перед Україною. Є досить привабливі декларовані програми, не підтверджені поки нічим для їхнього здійснення. Я маю на увазі й те, що зазначено в інаугураційній промові Президента та в його останньому посланні. Тут уряду замало, й на нього не можна приміряти всі ці завдання. По- друге, є великі протиріччя між деклараціями та практичними діями. Й передусім це стосується не уряду. Уряд у нас не має достатніх повноважень для того, щоб здійснювати завдання, що стоять перед державою. Крім того, звичайно ж, можна говорити про те, що в рамках наявних повноважень уряд не скористався всіма можливостями, й якась частка причин належить до категорії об’єктивних, а якась — суб’єктивних, зокрема брак професіоналізму команди взагалі, важко сказати. Уряду можна пред’являти чимало претензій щодо його практичної діяльності, але сьогодні оцінка його діяльності лежить майже суто в політичній площині, й навіть конкретніше — в площині боротьби за владу сьогоднішню й владу завтрашню. Й тут накладаються одне на одне й неупереджений аналіз, й цілеспрямована дія суто кон’юнктурного характеру. І я не виключаю, що уряд стане жертвою комплексу обставин, де його особисті недоробки відіграватимуть незначну роль.

Олексій ПЛОТНІКОВ, доктор економічних наук, завідувач відділу міжнародних валютно-фінансових відносин Інституту світової економіки і міжнародних відносин НАНУ:

— Я не в захваті від того, що робить сьогоднішній уряд, і від того, як він себе подає. Швидше в діяльності уряду зараз більше схильності до створення власного зовнішнього іміджу, ніж до реальних змін і реальної діяльності в економіці. Наприклад, уряд не займається проблемами зниження податкового пресу, тому що якщо цим займатися, то тоді не вдасться створити такий «дивовижний» бюджет, як цього року. Також абсолютно некоректно приписувати нинішнє «зростання» нинішньому уряду, тому що воно досить інертне, дуже довго розгойдується, і загалом економіка України надто глибоко впала, щоб говорити зараз, що таке економічне зростання — це заслуга уряду. Найменше ворушіння на дні вже дає показники високого зростання, і уряд тут ані при чому.

Василь СТОЯКІН, політолог (Дніпропетровськ):

— Моє ставлення з самого початку до Ющенка як прем’єр-міністра надто негативне. Діючий уряд займається тільки PR-ом, і ніякої конкретної користі країні не приносить. Головне досягнення В.Ющенка і Ю.Тимошенко полягає в тому, що якщо всі попередні уряди визнавали, що в країні має місце економічний спад, то цей уряд оголосив економічний спад економічним зростанням, за що користується любов’ю населення. Діяльність уряду Ющенка з самого початку була орієнтована на дуже добре налагоджені зв’язки з громадськістю. Власне реформаторська діяльність при цьому посідає друге або третє місце.

Президент надав прем’єровi дуже широкі повноваження в кадровій політиці. Принаймні, саме призначення Тимошенко, проти якого Президент був негативно настроєний, показує міру впливу Ющенка на кадрову політику в уряді. Тому я вважаю, що стратегічний курс уряду визначає саме прем’єр. Інша справа, що прем’єр за своїми якостями не та людина, яка здатна щось виразно формулювати і послідовно відстоювати власну позицію. Ющенковi було добре на посту голови Правління Нацбанку, тому що критики Ющенка, звичайно, розуміли сутність завдань, поставлених перед цим відомством, суть його дій, дуже погано. Щодо його діяльності на посту прем’єр-міністра, то очевидно, що він не дуже добре володіє ситуацією. З погляду компетентності, це дійсно найбільш недолугий, найбільш непрофесійний уряд за весь час української незалежності. Але, з іншого боку, я з побоюванням ставлюсь і до можливості відправлення Ющенка у відставку, тому що невідомо, хто буде на його місці. Немає гарантій, що інші передбачувані кандидатури на цю посаду виявляться кращими. Крім цього, негативно ставлюсь до Ющенка як до прем’єра, а ще гірше — як до президента. А відставка Ющенка зараз майже напевно приведе його до перемоги на виборах 2004 року або дострокових президентських виборах. Ми вже такий фокус мали.

ДО РЕЧІ

Лідер фракції СДПУ(о) Олександр Зінченко прогнозує винесення вотуму недовіри уряду Віктора Ющенка внаслідок голосування в парламенті по звіту уряду в четвер, 19 квітня. Про це він заявив учора в ході інтернет-конференції в інтернет-газеті «Експерт-центр». Кажучи про склад наступного уряду в разі відставки нинішнього, О.Зінченко висловив переконання, що «уряду приречено бути коаліційним». Це повинен бути уряд, який буде віддавати перевагу «професійній мотивації, незважаючи на політичну приналежність того чи іншого міністра», — вважає він. Лідер фракції не відповів на запитання про конкретних людей, яких він хоче бачити в складі наступного уряду, але підкреслив, що в сьогоднішніх умовах це повинен бути Кабінет Міністрів, «основою якого будуть центристські чи близькі до центру сили», повідомило агентство Інтерфакс-Україна.

О.Зінченко не має «політичних претензій» до діяльності Кабміну, однак критично оцінює його роботу. Він звинуватив нинішній склад уряду і його голову в «нездійсненні структурних реформ в економіці, перевазі, що віддається макроекономічним показникам перед мікроекономічними, нездійсненні податкової реформи, загостренні соціальних параметрів, зволіканнi із здійсненням адміністративної реформи». Депутат також назвав «стратегічною помилкою» прем’єра те, що глава уряду дав можливість парламентським фракціям, що мають своїх представників у Кабінеті Міністрів, «консолідуватися під так званим визначенням «проурядових». Серед конкретних помилок прем’єра Віктора Ющенка О.Зінченко насамперед назвав кадрові, зокрема — призначення віце-прем’єром Юлії Тимошенко та «її тривалу роботу в уряді «сумісником».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати