Iмідж з інформаційним супроводом

Минулої п’ятниці у приміщенні столичної альма-матер «акул пера» відбувся організований Програмою наукових обмінів імені Фулбрайта в Україні спільно з Інститутом журналістики КНУ імені Т. Шевченка та Національною спілкою журналістів науковий семінар на мало досліджену, проте надзвичайно цікаву тему «Міжнародна політика в сучасному інформаційному контексті». На питаннях про те, якою має бути роль вітчизняних та іноземних ЗМІ у формуванні зовнішньої політики держави та міжнародної політичної думки, як впливають мас-медіа на успіхи міжнародної дипломатії в епоху інформаційної революції, від чого і від кого залежить імідж держави, і зосереджували свою увагу доповідачі. Найжвавішу реакцію присутніх у залі студентів (в основному молодших курсів) викликав виступ екс-міністра закордонних справ України, радника Президента України зі спеціальних міжнародних питань Анатолія Зленка. Досвідчений дипломат наголосив на виключній ролі працівників мас-медіа у важливому процесі доведення до світової громадськості об’єктивної інформації про позицію України з основних міжнародних питань, аргументованому роз’ясненні пріоритетів зовнішньої політики держави та її практичних кроків у цьому напрямку. Адже саме інформаційний супровід зовнішньої політики держави значною мірою визначає імідж останньої на міжнародній арені. Цікавою в цьому контексті видалася запропонована екс-главою українського зовнішньополітичного відомства умовна «періодизація» рівнів зростання інтересу засобів масової інформації до проблем в Україні. Перший етап, який припав на період проголошення та становлення незалежної України, характеризувався, на думку Анатолія Зленка, підвищеною увагою вітчизняних та іноземних ЗМІ до проблем в Україні, пов’язаних з прийняттям Конституції, введенням гривні, поділом Чорноморського флоту та відносин із сусідами. Впродовж наступного етапу, що охопив початковий період ядерного роззброєння України, наша держава була в центрі уваги світового співтовариства, а отже, і на шпальтах засобів масової інформації світового значення. Третій етап, цього разу виборчих процесів в Україні 1998 — 1999 років, позначився підігріванням уваги до процесів в Україні та, водночас, її поступовим охолодженням аж до початку періоду кризи другої половини 2000-го — першої половини 2003-го років. Ця періодизація «інформаційного тла» нашої держави, на думку дипломата, відображає водночас і те, як змінювався імідж України за роки незалежності. На думку екс- міністра, сьогодні є потреба в суттєвому поліпшенні іміджу України на міжнародній арені, що залежить, передусім, від ключових аспектів внутрішньополітичного життя країни. «Наразі Україна одночасно перебуває під впливом різновекторних цільових інформаційно-пропагандистських потоків. За таких умов дуже важливо, щоб не було перекосів у роботі вітчизняних ЗМІ, а їхня політика не зрушувалася убік. Ми знаємо також, який вплив має на нас інформаційний простір інших держав. Тож слід це враховувати і вносити відповідні корективи в нашу інформаційну політику», — підсумував Анатолій Зленко.