Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Кримбас чи курорт?

Кримські «зелені» добиваються екологічної експертизи будівництва Південноукраїнського автомобільного заводу й заявляють про численні порушення законодавства
10 жовтня, 00:00

— Юрію Федоровичу, скажіть, будь ласка, як кримські «зелені» прийшли до необхідності проаналізувати ситуацію із цим будівництвом і чому ви зараз підіймаєте громадськість?

— У Криму вже є багатий досвід помилок при будівництві, досить назвати недобудовану атомну станцію, коли було змарновано близько $1 млрд. і занапащено долі сотень фахівців світового рівня. Будівництво Кримської атомної припинено на вимогу саме кримських екологічних організацій, і вони були праві — я нещодавно там був, і в цокольних приміщеннях недобудованої станції стоїть вода глибиною в метр. Що було б, якби станцію побудували?

Нещодавно на кримському телебаченні ми проводили публічні дебати з директором будівництва Анатолієм Лазаревим, і він запевняв мене й телеглядачів, що на будівництві все нормально, всіх екологічних вимог додержано. Він обіцяв сприяти проведенню незалежної екологічної експертизи тих технологій, які застосовуються, однак всіляко ухилявся від того, щоб цю експертизу провести насправді. Згідно з нашими законами, громадськість має право знати, наскільки небезпечні технології, що застосовуються, чи дотримано допустимих концентрацій шкідливих викидів, наскільки надійні технології очищення. Все це дирекція будівництва тримає за сiмома замками й перешкоджає проведенню незалежних експертиз.

— Які саме закони і які статті порушено при будівництві нового підприємства?

— Їх багато. Насамперед порушено Конституцію Криму, яка гарантує жителям Криму право знати, що і якої якості будується на півострові.

Крім того, будівники підприємства порушують 15 статей Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища». Цілковито порушено статтю 51-шу цього закону, яка передбачає заборону на будівництво та введення в дію об’єктів, на яких не забезпечено дотримання екологічних вимог.

Порушено Закон України «Про екологічну експертизу» — ситуація на об’єкті суперечить вимогам 23 статей цього закону. Не дотримано Закону України «Про охорону атмосферного повітря» — порушено 14 статей. Більш того, будівники об’єкта порушують міжнародну Конвенцію про доступ громадськості до інформації, ратифіковану Верховною Радою України. Порушено основоположні її вимоги — на наші офіційні запити ми не отримали жодної інформації.

Гадаю, крім того, що Крим — це територія курорту, яку не слід би захаращувати промисловими підприємствами, особливо із сумнівними технологічними процесами. Ми домагаємося, щоб було проведено й державну, й незалежну екологічну експертизу цього об’єкта, оприлюднено всю інформацію про технологічні процеси, які будуть застосовуватися. Досить нам жити по-радянському, коли одні будували вольовими методами, як зараз, а всі від цього страждали…

ДО РЕЧI

Пробний пуск заводу «КримавтоГАЗ», який означає завершення першої фази будівництва, в обов’язковому порядку відбудеться 20 грудня, заявив голова Верховної Ради Криму Леонід Грач. «Ми побачимо, як запрацюють механізми. І за один день відсвяткуємо одразу два свята — пуск заводу і Новий рік, що наближається», — передає його слова Інтерфакс-Україна. Л.Грач висловив жаль із приводу того, що таке велике будівництво відбувається без участі держави. «Колектив провадить будівництво за рахунок власних прибутків та залучення кредитів. Жодної державної копійки не вкладено», — зазначив він, додавши, що «сьогодні від долі будівництва та роботи майбутнього автогіганта безпосередньо залежить усе те, що пов’язане зі зростанням промислового виробництва і, як наслідок, економіка Криму».

«Прогнозні показники очікуваного різкого зростання надходжень до кримського бюджету реально базуватимуться на результатах роботи «КримавтоГАЗу», — підкреслив спікер. Разом із тим, підкреслив він, у цей час «об’єкт уже перебуває на такому рівні готовності, коли залишилося одне прохання до держави — не заважати».

За словами Л.Грача, у другій фазі будівництва буде «задіяно роботів», на пусконалагоджувальні роботи знадобиться 3—4 місяці. «У кінцевому результаті, ми одержимо діюче виробництво, завершене з точки зору і будівництва, і монтажних робіт», — підкреслив він.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати