Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Пересядемо на велосипеди!

20 травня, 00:00

Лист учня Українського гуманітарного ліцею Олександра Гулька, який ми сьогодні публікуємо, містить найцікавіші положення його роботи, присвяченої проблемі формування ефективної транспортної системи в Києві. Ця робота зайняла третє місце на конкурсі, який проводився Міносвіти та Малою академією наук України. Як бачимо, проблеми столиці хвилюють не тільки дорослих, більше того, представники молодого покоління знайомі зі світовим досвідом і пропонують конкретні шляхи їх вирішення.

Проблема створення ефективної транспортної системи у Києві є чи не найактуальнішою. Система, що iснує зараз, неефективна насамперед через недофінансування: коштів, що виділяються із міського бюджету, вистачає лише на «латання дірок», а потрібні дійсно дієві зрушення в бік поліпшення транспортного обслуговування столичних пасажирів. Наприклад, у європейських столицях дотують 50—70% витрат на транспорт, закладаючи на ці цілі до 30% міського бюджету. Що ж стосується порядку оплати проїзду, то саме недотримання графіків руху громадського транспорту не дозволяє ввести сучасну погодинну білетну систему. Вона полягає в тому, що людина, яка придбала квиток, може користуватися ним протягом однієї-двох годин, і цей квиток є універсальним для всіх видів міського транспорту.

Зараз уся Європа переходить на електротранспорт, який екологічно чистіший. У Києві ж електротранспорт фактично принесено в жертву автомобілям, особливо у центрі міста, для якого транспортні «пробки» стали звичним явищем.

Прогресивним було б і рішення про створення в місті окремих велодоріжок, а держава повинна надати пріоритет мешканцям великих міст, які пересядуть з автомобіля на велосипед.

За міжнародними стандартами, на кожен мільйон мешканців міста має будуватись один аеропорт, а у Києві тільки офіційно близько трьох мільйонів жителів. Якщо добре проаналізувати сьогоднішню ситуацію в авіаперевезеннях, то бажано побудувати новий міжнародно-транзитний аеропорт, так званий пул, за межами міста.

Умови Києва сприятливі і для розвитку водного транспорту, зокрема наявність готових природних шляхів. Також значного поштовху для розвитку транспортної системи можуть надати: будівництво тунелів для машин, оновлення рухомого складу на європейські аналоги, встановлення плати на в’їзд автомобілів до центру міста, більш активна діяльність у сфері реклами на транспорті, будівництво нової лінії та станцій метрополітену.

Злагоджена робота усіх видів транспорту і відповідний стан інфраструктури виведе столицю на передовий, європейський рівень функціонування транспортної системи. А за умови повного використання переваги так званого транзитного положення Києва до бюджету міста надходитиме більше коштів, частину з яких можна витратити на розвиток тієї ж транспортної системи.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати