Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

4х4: життя в стилі екстрим

29 березня, 00:00

Суха і сонячна погода, що була у Києві минулої суботи, хоч як це дивно, не вельми тiшила учасників змагань позашляхових автомобілів, що з’їхалися на величезний пустир на київському масиві Осокорки. Джипери — а саме так називають себе гонщики-позашляховики, — швидше віддали б перевагу менш «зручним» погодним умовам, щоб випробувати себе й свої автомобілі за повною, як-то кажуть, програмою. Проте лихо не без добра. Чимала кількість киян вирішила відпочити у свій вихідний саме тут, на Осокорках, спостерігаючи за азартними й видовищними змаганнями. І саме їх погода цілковито влаштовувала...

«Парад оф-роуд стайлінг» — таку барвисту назву дали цій події його організатори — Київський автомотоклуб і клуб «Оф- роуд майстер» на чолі зі своїми керівниками — Сергієм Маликом та Максимом Монченком. Гонщики, що представляли переважно традиційні центри джиперського руху (Київ та Дніпропетровськ), мали змагатися в одному з найдинамічніших і популярних видів позашляхових перегонів — джип-триалі. На відміну від інших різновидів — трофі, де джипи, об’єднавшись у колони, намагаються подолати яку-небудь заповідну глухомань. Або ралі-рейдів, де машини їдуть по грунтових трасах на відстань від 200 до 1000 кілометрів. У триалі ж гонщики на досить короткій (до п’яти кілометрів) трасі повинні подолати природні й штучні перешкоди, одночасно намагаючись не зачепити встановлені обмежувачі (це карається штрафними очками). Слід зазначити, що рядовий пустир організатори перетворили на вельми прийнятну трасу — не надскладну, але таку, що цілком дозволяє продемонструвати кращі якості позашляховиків. Високі швидкості, філігранна техніка водіння, форсування водних перешкод — все це викликало непідробний ентузіазм глядачів. Деякі з них, очевидно, прагнучи нічого не пропустити з перипетій боротьби, час від часу втрачали почуття реальності й опинялися просто на трасі. Причому в найнесподіваніших місцях. Тільки злагоджені дії суддівської бригади, до складу якої входили досвідчені працівники служби дорожньої допомоги «112», дозволили уникнути небажаних інцидентів.

Не розчарували й спортивні підсумки триалу. Безумовним лідером в абсолютному заліку став екіпаж киянина Богдана Власенка на Toyota Land Cruiser 80, який у двох залікових заїздах на дистанції 1700 метрів продемонстрував однаковий і кращий результат — 2 хвилини 34 секунди. Переможець, як і третій призер Олександр Аникеєнко, представляв київський клуб «4х4 Екстрим — Мотоспорт». Другим став екіпаж дніпропетровця Юрія Вовчука на УАЗ-31512. До речі, саме УАЗи і «Ниви» користувалися найбільшими глядацькими уподобаннями. Це й не дивно, оскільки їхнi успішні виступи спростовували розхожі уявлення про те, що перегони джипів — заняття виключно для багатих. Звичайно, придбати нову модель джипа за декілька десятків тисяч доларів дозволить собі не кожний... Тоді як довести «до розуму» серійний вітчизняний автомобіль або старенькую іномарку, за допомогою нестандартних технічних рішень, створити конкурентоспроможну модель — це справа для людей захоплених і неординарних. Та й особисті риси справжнього «джипера» — сміливість, точний розрахунок, водійська майстерність і прагнення перемоги — за гроші не придбаєш.

Слід зауважити, що організатори «Парад оф-роуд-стайлінг» зробили досить точний PR-хід, організувавши відкриття змагань на Хрещатику, що привернуло увагу громадськості та ЗМІ. Відкрив перегони голова Держкомспорту Валерій Цибух — почесний президент Автомобільної федерації України (на громадських засадах). Він твердо пообіцяв приділяти значно більше уваги розвитку технічних видів спорту загалом й автоспорту зокрема. Адже автоспорт — це не просто популярний і видовищний спорт, рекламний потенціал якого все ще недооцінюють вітчизняні рекламодавці. Це ще й лабораторія передових технологій та нестандартного конструкторського мислення.

... Провести ж закриття і нагородження переможців там же, на Хрещатику, на жаль, не вдалося. Парад футбольних фанів, приурочений до візиту президента ФІФА, змусив автомобілістів нагороджувати один одного в польових умовах, при світлі фар. Проте джиперів, зігрітих увагою організаторів («Оф-роуд-Центру» та «Маку- Смаку»), це анітрохи не засмутило. Багаття, шашлики, товариське спілкування гідно завершили автосвято. Та й, кажучи відверто, така спартанська обстановка була, мабуть, і більш органічною для людей, які не звикли шукати легких шляхів. Ні в спорті, ні в житті...

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати