Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Друг напрокат

Незабаром можна буде «купити на певний час» друга, гостей і навіть супутницю життя
20 вересня, 00:00
ЕКОНОМІСТИ ПРОГНОЗУЮТЬ, ЩО СЕРВІС «ЛЮДИ НАПРОКАТ» МІЦНО ЗАЙМЕ СВОЄ МІСЦЕ НА РИНКУ ПОСЛУГ / ФОТО МИХАЙЛА МАРКІВА

У світі з’явився новий сегмент ринку, який дозволяє його гравцям отримувати нечувані прибутки, поєднуючи відпочинок і роботу. Бізнес, який отримав умовну назву «друг напрокат», уже приніс західним підприємцям мільйони доларів і обіцяє стати прибутковим у країнах СНД, пише www.newizv.ru. Йдеться про фірми, які за плату надають багатим, але самотнім клієнтам приятелів, здатних підтримати розмову й допомогти знайти кохану, вирушити разом по магазинах і навіть скласти компанію на відпочинку. Напрокат можна взяти не лише друга, але й дружину, гостей на весілля, футбольних болільників. У Росії компаній, які пропонують такий широкий спектр послуг, поки немає. Зате є чимало приватних підприємців, готових дружити за гроші.

ПРОФЕСІЙНІ ПОПУТНИКИ

За радянських часів студенти все літо працювали в будзагонах, щоб заробити собі на поїздку до моря. Сучасні молоді люди знають спосіб, як безкоштовно відпочити за кордоном і при цьому ще й підзаробити. Вони освоюють роль професійних попутників. На спеціалізованих інтернет-сайтах студенти знаходять заможних бізнесменів, які шукають компаньйонів для подорожі й готові оплатити поїздку.

«Про сексуальні послуги й мови немає, — пояснив професійний попутник Олексій Грязнов. — Головне наше завдання — допомогти людині добре відпочити. Ми зобов’язуємося підтримувати всі починання клієнта: їздимо з ним на екскурсії, складаємо пару для тенісу, граємо з клієнтом у карти, мажемо спину кремом, приносимо з бару коктейлі й навіть допомагаємо завести курортний роман із красунею, яка сподобалася. У свою чергу, спонсор оплачує нам тур і після закінчення поїздки виплачує невелику винагороду за старання: від ста до тисячі доларів».

Професійні попутники зазначають, що назвати їхній бізнес безпроблемним не можна. Нерідко під час подорожі виникали суперечки з клієнтом, а швидко улагодити сварку вдавалося не завжди. Були випадки, коли клієнт вимагав неможливого, отримував відмову, а після повернення додому просив повернути йому гроші за поїздку. Щоб захистити себе від подібних варіантів, молоді люди подумують найближчим часом зареєструвати фірму, створити сайт в інтернеті й навіть відкрити власну школу. «Попутник має бути дотепним і веселим, знати тисячі анекдотів і забавних історій, але при цьому не бути нав’язливим, — переконаний Олексій. — Компаньйон зобов’язаний уміти грати у більшість існуючих ігор. Йому необхідно бути вихованим, знати правила етикету, щоб клієнт без проблем міг взяти його з собою до дорогого ресторану. Попутник не повинен мати комплексів при спілкуванні, адже нерідко йому доводиться вирішувати різні побутові проблеми клієнта». Але найголовніше — це навчитися «грати дружбу», щоб клієнт зайвий раз не думав, що ти просто подорожуєш з ним за гроші. Доведено, що холодність, яку відчуваєш до людини, знайде своє вираження. Треба або щиро подружитися зі своїми клієнтами, або стовідсотково контролювати себе...

Психологи переконані, що найближчим часом у професійних попутників не буде відбою від клієнтів. «Зараз у країнах колишнього СРСР починає формуватися прошарок заможних людей, які відчувають дефіцит людського спілкування, — пояснила психолог Яна Дубейковська. — Коли людина переходить із однієї соціальної групи до іншої, у неї виникають проблеми з друзями. Нове коло знайомих не відразу приймає їх, а відносини зі старими приятелями сходять нанівець. Заздрість, яка стала національною російською рисою, різниця в можливостях та інтересах з колишніми друзями, — все це призводить до того, що люди на якийсь момент залишаються в емоційному вакуумі. Найпростіший вихід із цієї ситуації — купити собі друга, тобто скористатися послугами людини, яка віддає, не вимагаючи нічого натомість».

ШОП-АСИСТЕНТ

Але плече друга необхідне не лише в туристичній поїздці. У Великій Британії, наприклад, один із торгових центрів Глазго порадував жінок-покупців незвичайною послугою — «друг для походів по магазинах». Організатори акції стверджували, що «друг» повний енергії, галантний, уважний і чемний. Він готовий скільки завгодно гуляти з клієнтом по магазинах, давати ділові поради, не викликаючи роздратування. Успіх новинки був приголомшуючим. Друга або подругу напрокат розбирали бізнес-леді й дружини підприємців, чиї чоловіки не мають інтересу до шопінгу.

Наприклад, у Росії послуга «друг для походу по магазинах» поки пропонується тільки іміджевими агентствами. Шоп-асистент являє собою не тільки приємну людину, але й професійного дизайнера. «Подруга на годину» проведе клієнтку по всім великим бутикам, делікатно пояснить, які речі підходять до обраного гардеробу, і при цьому розповість останні світські новини. «Ми розуміємо, що, коли клієнт іде з нашим фахівцем по магазинах, він чекає не лише економії часу та фінансів, але й приятельського спілкування, — пояснила «Новым Известиям» керівник іміджевого агентства Studio Style.ru Ганна Андріанова. — Тому наші співробітники беруть участь у психологічних тренінгах, на яких вони вчаться спілкуватися, викликати довіру та інтерес клієнта».

Професійний шоп-асистент уже знає, які питання можна ставити, а які — не можна. «Найголовніше: в жодному разі не можна говорити клієнту, що він щось робить неправильно. Адже клієнт просто не знає низки правил, які нам і треба розповісти», — пояснює Ганна Андріанова. Тобто «шопер напрокат» насправді навіть кращий, ніж справжні подруги, які не стануть затаювати від своєї товарки всі непривабливі сторони її фігури. Однак вартість таких походів по магазинах досить висока. Іміджеві агентства просять, щоб за один похід по магазинах клієнт витрачав на одяг не менше 70—80 тис. рублів. Зарплата шоп-асистента становитиме приблизно 10% від цієї суми.

АЛІБІ-АГЕНТСТВА

Більш різноманітні дружні послуги надають численні алібі- агентства. Їхні співробітники часом можуть виступити в ролі найнадійніших друзів, прикриваючи зраду клієнта дружині. Вони наплетуть, що в цей момент чоловік був з ними в лазні або на рибалці, й навіть представлять незаперечні докази у вигляді стосу цнотливих фотографій або відра зі свіжим уловом. «Нерідко клієнти хочуть виглядати завсідником якогось модного клубу або ресторану — привести туди дівчину або партнерів по бізнесу й похизуватися своїми зв’язками, — розповів директор московського алібі- агентства Barkets. — Тоді наші співробітники виїжджають до клубу, налагоджують відносини з офіціантами, з адміністраторами залів, із шеф-поваром, а потім знайомлять з ними клієнта, представляючи його своїм другом». Крім того, співробітники агентства на правах приятеля можуть поговорити з шефом клієнта про підвищення зарплати, натякнути коханій про почуття замовника або навіть відшити суперника. Знову ж таки за хорошу плату. Тут розцінки починаються від 20 доларів і вище.

ІДЕАЛЬНІ РОДИЧІ

Столичне агентство «Алібі для вас» не забуло й про самотніх бізнес-матусь, пропонуючи їм послугу «тато на годину». «Пристойний чоловік забере вашого сина зі школи, спортивної секції або басейну, — говорять співробітники агентства. — Він може зробити невеликий ремонт квартири або посидіти вдома з дитиною. А може навіть «приїхати» з довгого плавання і провести день-другий з малюком».

Дуже часто діти почуваються неповноцінними поряд з однолітками, у яких є і батько, і матір. Приїзд «справжнього тата» додасть дитині впевненості в собі. А якщо «тато-капітан», нехай і за мамині гроші, подарує малюку красиві черепашки з берега далекого океану, то щастю дитини не буде меж. Пізніше моряка можна урочисто поховати в гучній корабельній аварії.

У США пішли ще далі. Там напрокат можна взяти дружину. Всього за 5 тисяч доларів на місяць у вашому будинку поселиться симпатична жінка, яка прибиратиме, готуватиме, пратиме і… пилятиме вас за пізнє повернення додому. Як пояснюють організатори компанії, ця послуга призначена для молодих чоловіків, які хочуть перевірити, чи готові вони до шлюбу. «Дружина напрокат» дозволяє заможним людям на власній шкурі випробувати всі плюси й мінуси спільного проживання з жінкою. Проте — без інтиму.

ГОСТІ В ОРЕНДУ

Узяти напрокат можна не лише друзів та родичів. Наприклад, в Австралії фірми пропонують оренду гостей на вечірки. Вартість однієї людини — 20 доларів. Усі наймані учасники свята так заразливо веселитимуться й розважатимуть справжніх гостей, що для нудьги місця не знайдеться. А в індійському штаті Раджастхан одне агентство постачає гостей на весілля. Вони навчені всім весільним канонам і приходять на церемонію у справжніх індійських костюмах, причому актори так натурально грають свою роль, що ні молоді, ні справжні родичі не розгадають у «гостях» незнайомців. Ця пропозиція пов’язана з тим, що за традицією на весіллях повинні збиратися абсолютно всі родичі. Однак останнім часом родинні зв’язки між індійцями помітно послабшали, й прихильникам традицій доводиться звертатися до професійних гостей, щоб заповнити пустоту за столами.

За гроші можна купити навіть болільників. У Німеччині є група людей, яка складається головним чином із шанувальників команди другого дивізіону «Геттінген». Після банкрутства клубу болільники вирішили не розходитися, а зробити зі свого хобі бізнес. Вони готові за винагороду і оплату транспортних витрат підтримати будь-який спортивний клуб. Натомість команда отримує безперервну підтримку трибун. Наймані болільники навіть пишуть оригінальні й динамічні пісні-кричалки. Фанати-бізнесмени вже отримали заявки від найрізноманітніших клубів країни.

МАСОВКА

Активно беруть напрокат масовку й організатори мітингів. Практично жодна акція не обходиться без оплачених статистів. Їхня кількість коливається від 5 до 80% від загальної кількості тих, що зібралися. Знайти масовку для мітингу допомагають так звані бригадири, які мають контакти з величезною кількістю організацій — від студентських спілок та рад ветеранів до футбольних фанатів та скінхедів. У призначений термін вони можуть доставити на місце необхідний натовп, який складається з людей різного віку та професій. Щоправда, послуги бригадирів коштують пристойно. А іноді розплачуються не грошима, а, наприклад, квитками на футбол, у кіно, пивом, запрошенням на «корпоративну» вечірку.

Такий розклад влаштовує статистів. Мітинги для них не стільки спосіб заробити, скільки привід розважитися. Так, студентки Лєра Валуєва та Наташа Кавеліна постійно ходять на публічні заходи вже два роки. Літо для них — особливо гаряча пора. «Занять в інституті немає, на море ми цього року не поїдемо, от і відпочиваємо на мітингах. Там нудьгувати ніколи не доводиться, — розповідають Лєра і Наташа. — Крім того, сьогодні практично всі партії активно залучають на свої заходи молодь. Познайомитися з цікавим хлопцем там простіше простого. До того ж, після мітингу нам підкидають грошенят, і можна сміливо піти в кіно або випити пива з новим знайомим».

Економісти прогнозують, що сервіс «люди напрокат» міцно займе своє місце на ринку послуг. Перші підприємці, які почнуть гру на цьому сегменті ринку, мають великі шанси зробити капітал на продажу дружби та переконань. Аби лишень сурогатні почуття не замінили справжніх.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати