Грація і свобода
У Будинку художника відкрилася виставка до Дня НезалежностіЗ 14 до 30 серпня Спілка художників України відкрила два зали мистецтву молодих: свої твори представили майстри з усіх регіонів нашої країни. Організатори підкреслили, що при відборі художніх творів перевага віддавалася роботам, в яких втілені актуальні проблеми нашої незалежної держави, творчо і оригінально переосмислюється наше історичне минуле, відбита віра в щасливе майбутнє. Мета виставки — репрезентація творів молодих українських художників, які працюють у всіх галузях образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва, експозиція налічує понад 100 творів живопису, графіки, скульптури і декоративно-прикладного мистецтва.
Актуальність багатьох робіт вдало поєднується з високим професійним рівнем, водночас всебічно висвітлені найгостріші теми сьогодення. Характерно, що нове покоління прийняло тему війни на Донбасі так гостро і живо, як здатне відчути жорстокість і несправедливість тільки дуже чуйне і молоде серце, яке ще не огрубіло від життєвих негараздів. Диптих «Силуети Війни» Валерії Лисяк і «Притулок» Марини Савченко за допомогою емоційної сили образу і очевидної символіки кольору, а також психологічно правильно збудованої композиції передають біль поневірянь не просто однієї людини або групи людей — всього народу. Є на виставці й роботи, які сильні саме своєю неупередженістю, такі як, наприклад, портрет солдата у військовій формі й касці — образ не індивідуалізований, але досить конкретний, знайомий усім українцям з теле- і фоторепортажів.
До речі, і засобам масової інформації теж знайшлося місце в творчості молодих художників — Ольга Петренко створила колаж із газет, використовуючи його як тло, а на першому плані намалювала натовп людей на мітингу, які борються і воюють, назвавши свою роботу «У пошуках істини». Прямим продовженням цих пошуків істинного стала літографія Дмитра Гриценка «Надія ще є», де головним персонажем став священик за молитвою в оточенні християн, які прийшли до нього за справедливістю і втіхою: згадуються слова з псалма «дні людини, як трава... повіє над нею вітер — і немає її, не знайти вже й місця по ній». Додам, що літографія Гриценка вражає не тільки сюжетом, а й високопрофесійним втіленням.
КСЕНІЯ СНІХОВСЬКА (КИЇВ). «НАДІЯ», 2015
Історичне минуле знайшло своє відтворення в декількох цікавих роботах, наприклад, у лінориті Вікторії Плотникової «В серці княжого Галича», де автор розповідає про найгостріші періоди з історії країни. Приємно зазначити, що вона розкрита в багатьох роботах — інколи прямо, а інколи через іносказання... Звичайно, глядачеві запам’ятаються великі й красиві полотна: важко встояти перед чарівністю красуні-українки, яка стоїть біля хати з кавуном у руках: картина Артема Рогового «Тобі, Володю!» написана дуже ретельно і реалістично, з тонко, делікатно і декоративно прописаними деталями.
Теми українського села, що опинилося під загрозою швидкозростаючих новобудов міста, торкнулася Анастасія Дячук в картині «Два життя»: у кого з нас не стискалося серце, коли бачили беззахисні крихітні хатин, що гинуть під натиском бездушних сірих типових багатоповерхівок. Максим Мазур упевнено і широко написав типовий сільський пейзаж із розмитою після негоди дорогою, Ганна Сушарник в картині «Дзвін» у вільній етюдній манері змалювала крутий підйом до церкви, що стоїть на горі. Експозицію виставки вдало урізноманітнила бурхливо-пінна морська панорама — пейзаж Миколи Плехова «Маяк. Одеса». А ось для тих, хто любить подорожувати Україною, приємним сюрпризом стане робота Марини Городецької в авторській техніці (картон, нитки), що відтворює привітний і гостинний образ Львова. Чудовий графік та ілюстратор Володимир Штанко додав до теми подорожей романтику і чарівливість казки, подарувавши глядачам дивний образ пугача на тлі похмурих дахів і шпилів старовинного «міста Лева».
МАРІЯ ГОРОДЕЦЬКА (НОВОДРУЖЕСЬК, ЛУГАНСЬКА ОБЛ.). «ЛЬВІВ», 2013
Про надію на щасливе майбутнє — найактуальнішу для всіх нас сьогодні тему — створено декілька оригінальних творів, серед них варто згадати про графічно сувору і надихаючу «Надію» Ксенії Сніховської, а також величезне полотно, що обіцяє перспективи великих змін як наслідок рішучого і безповоротного перевтілення, «Перетворення» від художниці Аліси Оніпченко.
Фоторепродукції картин надані організаторами виставки