Модні підсумки від «Дня»
Учора завершилася подіумна програма Ukrainian Fashion Weеk![](/sites/default/files/main/articles/12032013/12moda.jpg)
Діти одягнені, як дорослі, й дорослі — в образі дітей, кілометри паперу і тонни картонних коробок, червоні коні та чорні метелики на подіумі... 39 показів, 51 дизайнер, 17 000 гостей, 200 акредитованих ЗМІ, 5 тематичних after-party... Попередній статистично-аналітичний підсумок тижня високої моди в Києві — Ukrainian Fashion Week, який тривав у Мистецьому Арсеналі з 6 до 10 березня.
Доки баєри домовляються з дизайнерами, гості обмінюються враженнями, організатори відновлюють сили, а Мистецький Арсенал повертається до звичного життя (уже за декілька днів тут має відбутися арт-масляна), ми пропонуємо зробити підсумок того, яким українські дизайнери побачили і представили наступний модний сезон (осінь — зима-2013/2014).
КОЛІР
Яскравість весняно-літнього сезону, який цьогоріч буде розфарбований у «кислотні» лимонно-жовтий, припудрений голубий та пурпурно-рожевий, до осені не збережеться, переконані українські дизайнери. Переважна більшість колекцій, представлених на 32-му UFW, виконана в глибоких, темних барвах. Абсолютними «господарями» подіуму стали чорний, сірий та коричневий кольори. Далі — темно синій та бордо. А крім них — білий (різних відтінків) червоний і пастельні: бежевий, голубий, зелений.
ТКАНИНИ
Хоч у колекціях 32-го UFW переважали натуральні тканини (було багато вовни, джерсі, трикотажу, шкіри, хутра й шовку), все ж є дизайнери, які експериментують з інноваційним ресурсом. Скажімо, дизайнерський дует Олени Земскової й Тетяни Ворожбит представили «ексцентричний погляд на нову розкіш». У своїй колекції осінь — зима-2012/2013 дизайнери поєднали натуральні хутро, шкіру та шовк з «інноваційними» матеріалами — шкірою, виготовленою з целюлози. Дизайнери переконані: це — матеріал майбутнього. Адже він на вигляд майже нічим не відрізняється від «традиційної» шкіри. А от на дотик речі, зроблені з цього матеріалу, на думку Земскоової, приємніші. І що дуже важливо — вбрання з цього матеріалу абсолютно ергономічне, немовби дихає.
Ще одну «тканинну» родзинку 32-го UFW представив інший український дизайнерський дует KAMENSKA — KONONOVA. Спеціально для їхньої колекції в Карпатах було замовлено домоткане полотно з овечої вовни, яке виготовляють за традиційними технологіями.
ОБРАЗ ТА СИЛУЕТ
У моду повертається образ жінки 1950 — 1970-х років: чіткі лінії та природний об’єм. Багато суконь і спідниць різної довжини. А брюк практично немає. «Я вважаю, що це відходить. У майбутньому будуть модними костюми — жакет та спідниця», — зауважила в коментарі журналістам відома українська дизайнерка Лілія Пустовіт.
Сучасна сильна та стильна, але ніжна і романтична — такою є жінка, яка диктуватиме моду наступні декілька сезонів, упевнені дизайнери.
«ДРІБНІ» ДЕТАЛІ
Абсолютним трендом сезону є масивні та яскраві елементи. Все, що завгодно — від яскраво червоних черевиків на шнурівках (представлені в колекції Лілії Пустовіт) до «крилатих» довгих кашемірових чи шовкових рукавиць (Артем Климчук).
Що ж до шиї, то абсолютною тенденцією всіх дизайнерів є масивні прикраси, які можна одягати і до вечірньої сукні, і до різних блузок, і навіть до спортивних майок. «Дуже гарно виглядають прикраси, які видно зі спини, — розповідає автор і власниця бренду MITUS DESIGN Тетяна Мітус. — Зокрема, у нас є прикраси з прихованими застібками спереду. І дуже гарно виглядає, наприклад, кісточка з бірюзи, яка звисає по спині». Так само модні масивні сережки й каблучки. До речі, щодо останніх, то, розповідає Мітус, абсолютний must have весняно-літнього сезону — дрібні колечка, які надівають на фаланги пальців в асиметричному порядку.
Все ще модно прикрашати вбрання брошками, а волосся — діадемами й тіарами. Причому, каже Мітус, сміливо можна надівати елегантну вінтажну «корону» принцеси зі рваними джинсами, білою майкою та кедами. Так само можна не боятись міксувати метали різного кольору. «Зараз це абсолютно нормально і навіть стильно. Хоч не так давно вважалося ознакою дурного смаку», — зауважує Мітус.
Проте незмінним, вважає дизайнерка, залишається правило: обтяжуючи верх, приміром вуха, низ (руки) треба «полегшити». Інакше кажучи, одягати одночасно масивні сережки, каблучку, браслет та кольє — аж ніяк не є ознакою гарного смаку.
P.S. І наостанок — декілька слів про джерела натхнення для творчості та стиль представлення колецій українських дизайнерів. «Молодь» українського fashion-ринку віддає перевагу streеt-напрямку. Наприклад, Артем Климчук для сезону осінь — зима-2013/2014 продемонстрував колекцію під робочою назвою «Батьки і діти» — про молодих людей-бунтівників, панків, рокерів, ньюрейверів, тут проглядається вплив 1940-х і 1990-х років.
Натомість імениті українські дизайнери експлуатують тему мистецтва. Наприклад, Олексій Залевський підготував колекцію, яка кольоровою гамою перекликалася з творчістю Густава Клімта — поєднання жовтого із золотом і лазурними барвами.
Колекція Сержа Смоліна бренду IDoL by Serge SMOLIN «Хуан! Хуан! Хуан!» — ода мистецтву каталонського абстракціоніста Хуана Міро.
Як зазначив Володимир Подолян, він готував свою колекцію за мотивами філософської казки Моріса Метерлінка «Синій птах».
Вікторія Гресь «вивела на подіум» героїню фільму Федеріко Фелліні «Амаркорд». А Лілія Пустовіт запропонувала українкам образ юної Франсуази Арді (французька співачка й актриса, легенда популярної музики 1960-х).