Незнайома Плісецька
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20000307/441-6-3.jpg)
Майя Михайлівна своєю творчістю і невгамовною енергією доводить, що розмови про короткий вік танцівниць безпідставні. У свої за 70 вона продовжує активно виступати на сцені, демонструє філігранну техніку, ставить по всьому світу спектаклі як режисер-постановник, проводить балетні конкурси свого імені. «Мені все життя хотілося нового, — зізнається Плісецька. — За радянської влади цього робити не можна було. Який шквал критики нам довелося витримати після постановки «Кармен-сюїти», поставленої спеціально для мене Альберто Алонсо. А тепер цей балет називають у десятці найкращих спектаклів ХХ століття». Після прем’єр «Анни Кареніної» (1972 р.) і «Чайки» (1980 р.). актрису почали називати руйнівницею класичних канонів. Адже вона замахнулася на Толстого і Чехова! Вона доклала великих зусиль, аби довести, що просто деяким глядачам треба переламати свій консерватизм. Майя Михайлівна вважає Родіона Щедріна своїм янголом-охоронцем, а його яскравій музиці належить половина її власного успіху. Подружжя вже 40 років разом. У своїй автобіографічній книзі «Я, Майя Плісецька...» балерина твердить, що якби не Щедрін, вона нічого б не зробила. У житті й на сцені Майя Михайлівна віддає перевагу туалетам знаменитого французького модельєра П’єра Кардена, з яким її пов’язує дружба впродовж трьох десятиріч.
25 березня у Національній опері України балетоманам продемонструють концертну програму «Імперського російського балету», у якому разом з Примадонною виступить Гедимінас Таранда. Як розповіли організатори гастролей, компанія, «Інтер-класик», публіку чекає приємний сюрприз, коли Майя Михайлівна постане в несподіваному ракурсі.