Поганий приклад заразливий
Один поганий співробітник здатний зіпсувати весь колектив
Згідно з дослідженням, присвяченим конфліктам на робочому місці, одна «паршива вівця» здатна розповсюдити негативну поведінку в офісі, як вірус, для того щоб перемогти над колегами або зруйнувати хорошу команду.
Негативна поведінка переважує позитивну, так само, як одне гниле яблуко може зіпсувати цілу бочку яблук. Але, на жаль, один або два хороші працівники не в змозі нейтралізувати чи перевиховати «паршиву вівцю», пишуть дослідники з Вашингтонського університету в журналі Research in Organizational Behavior.
— Роботодавці повинні реагувати дуже швидко й вчасно вирішувати такі питання, оскільки негативний заряд одного індивідуума розповсюджується швидко, проникає всюди й діє руйнівно, — пише один із авторів доповіді Теренс Мітчелл, професор менеджменту й організації.
— Якщо «паршива вівця» все ж пройшла співбесіду, її треба за нагоди ізолювати від іншого колективу й залишити працювати на самоті, — стверджує його співавтор Уїльям Фелпс.
Дослідники вважають негативними лінивих співробітників, схильних ухилятися від роботи чи робити менше, ніж вони зобов’язані або емоційно нестійких людей, які відчувають себе нещасними й наводять смуток на навколишніх чи агресивні, схильні до сварок і постійно «давлять» на своїх колег, пише gzt.ru.
За словами Фелпса, думка вивчити механізм виникнення конфліктів на робочому місці прийшла йому в голову коли дружина розповіла йому про те, як разюче змінилася на краще ситуація в її офісі, після того, як «негативний» співробітник захворів і був відсутній кілька днів. «Люди почали допомагати один одному, слухати по радіо класичну музику й зустрічатися після роботи. Але після його повернення ситуація стала такою ж негативною, як і раніше», — розповів Фелпс агентству Reuters. Дослідники стверджують, що один негативний учасник команди може стати каталізатором її повного розвалу. Цікаво, що більшість опитаних офісних службовців точно визначили «паршиву вівцю», що стала причиною організаційних негараздів у них на роботі.
За словами Фелпса, щоб повністю виключити цю проблему, менеджерам із персоналу потрібно уважно вивчати відгуки з колишньої роботи кандидатів і не нехтувати психологічними тестами. Необхідно відразу відмовлятися від тих фахівців, яким бракує доброзичливості та емоційної стабільності.
Випуск газети №:
№41, (2007)Рубрика
Тайм-аут