Поштовх для мистецького діалогу
У Харкові вперше в Україні демонструють виставку друкованої японської графіки кінця ХХ сторіччяБагатьох відвідувачів дивує різноплановість робіт — японські мотиви тут яскраво видно лише на кількох малюнках. «Це все роботи японських графіків. Але не всі можуть про це здогадатися, бо не на всіх прослідковується японська традиція. Вони дуже європейські. Тому що їх створювали митці, які народилися в 40—50-х роках минулого століття, базову художню освіту отримали в Японії, але завдяки грантам мали змогу вчитися в Європі і оволоділи ще й європейськими техніками. Найголовніша мета нашої виставки — продемонструвати ці унікальні роботи професійних майстрів-графіків людям», — розповідає мистецтвознавець Олена МУДАЛІГЕ.
Куратори виставки радять відвідувачам звернути увагу на те, наскільки детально в деяких роботах промальовані, «витатуйовані» дрібні деталі, наскільки символічне їх наповнення. Кожен може побачити в них щось своє, звернутися до власних глибинних переживань та асоціацій. Адже проект, у рамках якого експонується виставка, має назву «Японія — Україна: мистецькі та дизайнерські діалоги». Тобто ця графіка може викликати у відвідувачів абсолютно різні почуття та асоціації, які будуть спонукати до діалогу.
Кураторка виставки відзначила, що серед відвідувачів виставки багато молоді, яка із цікавістю, часто із захопленням сприймає графіку. Адже незважаючи на те, що роботи створювались понад 10—20 років тому, виглядають вони сучасно, модно, актуально. «Роботи дуже символічні та дуже різні. Один автор звертається до міфології, інший поринає у абстракцію, зустрічаються навіть етнічні африканські мотиви. Тобто дуже різноспрямована компанія тут зібралась. Графіка дуже складна у технічному виконанні. Працювали майстри найвищого класу», — стверджує Олена Мудаліге.
Побачити роботи відомих японських принтмейкерів можна у «ЄРМІЛОВЦЕНТР». Колекція належить Асоціації дизайнерів-графіків «4 блок». Біля кожної роботи або серії робіт — анотація з іменем автора та її концепцію, яка описана так, як її зрозуміли харківські мистецтвознавці.