Перейти до основного вмісту

Реабілітація музики

05 квітня, 00:00

— Історія музики нараховує сотні, тисячі імен музикантів, композиторів у всі віки, у всі періоди розвитку людства, про яких багато хто або не знає, або просто не хоче знати, — розповідає артистичний директор проекту Микола Сук. — У нас відсутня цілісна картина. Ми знаємо, наприклад, Шопена, і не знаємо, що діялося навкруги. А виявляється, він лише висловлювався мовою своєї епохи. Варто послухати концерти Гуммеля і можна збагнути, звідки взявся Шопен. Так сталося, що власне зацікавлення дало мені змогу зібрати певну інформацію. А з іншого боку, хотілося зробити щось добре для Києва, для України. Я вважаю, що чим більше знають люди, тим краще. Якось Генріх Нейгауз зауважив, що людина, яка знає 32 сонати Бетховена, це зовсім інша людина порівняно з тією, котра знає одну сонату, — продовжує Микола Сук. — Авторитетніше не скажеш.

Учасники проекту — спільнота Міжнародного конкурсу молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця — не лише лауреати, а й ті, хто сподобався членові журі Миколі Суку й погодився взяти участь у його проекті. Один із концертів називатиметься «Романтична фортепіанова музика для однієї, двох, трьох, чотирьох, п’яти і шести рук». Погодьтеся, інтригує вже сама назва. У концерті виконуватимуть твори Теодора Лешетицького, Зигизмунда Тальберга (який у дуелі з Лістом за звання найкращого піаніста світу, яка відбулася в Парижі, грав фантазію на теми опери Россіні «Моїсей» — цей твір прозвучить і в Києві), варіації Карла Черні з опери д’Альбера «Наречена» у шість рук і т. ін.

«Маловідома фортепіанова музика» буде представлена творами Чарльза-Валентина Алкана, Карла Таузіга, Ферруччо Бенвенуто Бузоні, Леопольда Годовського, Моріца Мошковського, Ежена д’Альбера (чиї «Klavierstucke», як запевнив Микола Сук, музика «рівня Брамса»), Миколи Колесси (у чиїх прелюдіях маестро гарантує місця «рівня Шумана»).

У «Концертах для фортепіано з оркестром» з Національним симфонічним оркестром соло виконуватимуть Вікторія Єрмольєва (концерт Сергія Борткевича, чиє ім’я рідко згадують навіть музиканти) та Ірина Сапожникова (обробка Ференцом Лістом «Афінських розвалин» Бетховена). А концерт для фортепіано у чотири руки і симфонічного оркестру Карла Черні (вчителя Ліста і Лешетицького) виконають Микола Сук і Дмитро Таванець. Усе, що ми робимо, ми робимо задля підтримки українсько-американської програми запобігання вроджених вад розвитку, — стверджує Микола Сук. — Це спроба донести до українців інформацію про те, що за допомогою ранньої діагностики і доступних препаратів можна суттєво понизити ризик вроджених вад. Це дуже тривалий, складний і новий для України процес, але хтось має його починати.

Потребують реабілітації не тільки інваліди, а й незаслужено забута музика.

— Кому, як не молоді (а таке явище, як конкурс Горовиця, збирає навколо себе талановитих екстрапрофесіоналів), під силу виконання величезної кількості прекрасних творів, — переконаний Микола Сук. — Молодь знатиме, що є чимало чудових композиторів. І ми навчимося цінувати, власне, особистість, а не порівнювати, хто кращий, а хто гірший.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати