Триває місяць сучасної вітчизняної літератури
Вчимося пропагувати українськеСитуація з українською книжкою на українському ж ринку за останні роки змінилася мало. Хоча вже й давно з’явилося розуміння: що ж ми, врешті-решт, хочемо змінити в існуючому стані речей, проте ще й досі більшість із причетних до книжкової справи не мають жодного уявлення, що для цього конкретно треба робити.
Ми хочемо продавати українські книжки на українському ринку власним громадянам. Ми хочемо, щоб стандартний тираж україномовної книжки із 2— 5 тисяч примірників виріс хоча б до 10—20 тисяч. Ми хочемо, зрештою, щоб наші, українські читачі в першу чергу відкривали для себе своїх, українських авторів, а не бездумно тяглися до розкладок з фрідріхами незнанськими і марініними, якими з причинною упертістю, зумовленою надлюдською жагою наживи, нас затоплює меткий східний сусіда. Звичайно, багато в чому існуюча ситуація зумовлена дивною політикою уряду щодо вітчизняного книговидання — про це говорили багато. Так багато, що аж потомилися, а деякі взагалі плюнули на все — мовляв, сьогодні займатися україномовною книжкою в Україні невигідно і взагалі це справа лише для блаженних ентузіастів.
Проте свідомій людині важко погодитися з такою позицією. Нехай у нас, вибачте на слові, «прибацаний» уряд, але ж і ми самі не повинні стояти стійма, склавши руки, і жалітися одне одному. На щастя, до осіб, задіяних у сфері книговидання і книжкового розповсюдження, поступово приходить розуміння головних підвалин ринкового функціонування: щоб товар купували, людям потрібно розповісти про те, що його варто купити. Інакше кажучи, для поліпшення ситуації з поширенням української книги потрібно постійно з нею працювати. Вже давно минули ті часи, коли достатньо було видати книжку, провести презентацію-другу і розвезти її по книжковим магазинам. Зважаючи на соціокультурну ситуацію, яка склалася сьогодні в Україні, потрібно повсякчас і на кожному кроці розповідати українцям про українську книжку і заохочувати їх звертати увагу в першу чергу на вітчизняну книжкову продукцію.
На щастя, дехто вже працює в цьому напрямку. Так, мережа книжкових магазинів «Книжковий Супермаркет» розпочали акцію «Місяць української сучасної літератури». Суть акції, спрямованої на популяризацію сучасних українських письменників, полягає в тому, що, починаючи з 26 квітня, кожної суботи одночасно в трьох книгарнях мережі «Книжковий Супермаркет» о 16.00 відбуватимуться зустрічі з відомими українськими письменниками. На зустрічах усі охочі матимуть змогу поспілкуватися з письменниками, придбати їхні книги і відразу ж отримати автограф. В рамках акції пройдуть зустрічі з Андрієм Курковим, братами Капрановими, Іреною Роздобудько, Мариною Соколян, Любов’ю Голотою, Софією Майданською, Богданом Жолдаком, Наталкою та Олександром Шевченками, Михайлом Бринихом, Богданом-Олегом Горобчуком, Тарасом Антиповичем, Анатолієм Дністровим, Людмилою Таран, Андрієм Кокотюхою, Світланою Поваляєвою, Марією Штельмах, Яною Дубинянською, Іваном Андрусиком та багатьма іншими цікавими українськими літераторами сьогодення. Для тих, кому не достатньо самих лише літературних імен та результату їхньої діяльності, в рамках акції проводиться конкурс «Печатка Пегаса», переможець якої отримає скутер. У ході конкурсу учасники мають назбирати дванадцять підписів письменників, що беруть участь у акції «Місяць української сучасної літератури», а потому лотерея визначить майбутнього володаря скутера. Це корисне дійство — як для українських читачів, так і для письменників — триватиме до 24 травня, а зустрічі відбуватимуться щосуботи в книжкових магазинах торгівельної мережі «Книжковий Супермаркет».
Як бачимо — нічого складного тут немає: письменники, автографи, а для когось — ще й скутер на додачу. Проте, зважаючи на певний резонанс у СМІ, є підстави вважати, що свої плоди «Місяць української сучасної літератури» таки принесе. Щоб українська література посіла належне місце в інфопросторі співвітчизників, звичайно, однієї подібної акції вкрай мало, але, наразі, добре, що ця справа все ж таки починає рушати з мертвої точки.