Перейти до основного вмісту

У старій шкірі

В український прокат вийшов новий фільм Педро Альмодовара
13 жовтня, 00:00
ФОТО З САЙТА KINOPOISK.RU

Цих іспанців знає весь світ: Педро Альмодовар заслужив статус живого класика кінорежисури, актор Антоніо Бандерас примножує кількість прихильниць майже кожною своєю новою роллю. Бандерас дебютував саме у фільмі Альмодовара «Лабіринт пристрастей» 29 років тому, потім було ще кілька спільних робіт. У фільмі «Шкіра, у якій я живу» (ісп. La piel que habito, за мотивами бульварної повісті жахів «Тарантул» Тьєррі Жонка), вони знову зійшлися на знімальному майданчику. Здавалося б, зараз, коли вони обидва стали зрілими майстрами, результат має бути бездоганним — але очікуваного взаємного підсилення талантів не сталося.

Бандерас грає пластичного хірурга Роберто Ледгарда. Його дружина загинула, його дочка психічно нездорова, до того ж на неї, як переконаний Роберто, напав невідомий насильник. Більша частина сюжету — історія дуже витонченої помсти.

Схильність до надмірних сантиментів у Альмодовара в тій чи іншій формі була завжди, інша річ, що вона врівноважувалася зі смаком знятою еротикою, а також постмодерністською іронією, яка часом переходить у дещо брутальний гумор, що, в свою чергу, нагадує про наближену до панківської юність режисера. Цього разу іронія перетворилася на емоційну млявість, еротика — на гламур, а фабула, що рівною мірою дозволяла зробити як чорну комедію, так і патологічний, збочений трилер, залишилася незапитаною. Смішні моменти є на початку, потім наростає відчуття ентропії, згасання первинного імпульсу, вкладеного в картину. Альмодовар просто звалює події на конвеєр сюжету, не надто піклуючись про їхню обробку: прикро бачити в нього настільки прямолінійну постановку. А під кінець здається, що самому режисерові набридла історія, яку він розповідав майже дві години, і він пустив її на самоплив.

Те саме з візуальним рядом: автор «Жінок на межі нервового зриву» вміє створювати ефектну, яскраву картинку — і там, де вона стає частиною гри з глядачем, це спрацьовує, проте в «Шкірі...» гра не вдається. Тому відеоряд викликає стійкі асоціації радше з модним жіночим журналом, ніж з футуристичною трагікомедією, і якщо вже мова зайшла про жанри, то у фіналі фільм деградує до безпробудної мелодрами.

Коли автор не впевнений у собі — губляться й актори. Бандерас звикло зображує рокового спокусника, хоча його роль божевільного професора, такого собі Франкенштейна наполовину з Пігмаліоном, потребує абсолютно інших барв. Єлена Анайа — дуже цікава актриса, наче народжена для трилерів і фільмів нуар, але тут їй залишається функція прекрасного контрапункту до незграбної режисури.

Кожен кінематографіст незалежно від ступеня обдарованості рано чи пізно самовичерпується. Особиста криза Альмодовара триває вже давно, і вийти з неї він міг би, змінивши шкіру, тобто освіживши стиль, знайшовши нові інтонації. Без цього він буде приречений випускати на екран красномовні свідчення своєї втоми.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати