Українська ідентичність у літерах
Міжнародний фестиваль каліграфії та типографії «Рутенія» об’єднав художників, які хочуть створити справді українську абетку![](/sites/default/files/main/articles/23092014/12vistav.jpg)
Із 19 по 21 вересня у Київському державному інституті декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука відбувся ІV Міжнародний фестиваль каліграфії та типографії «Рутенія». Захід об’єднав майстрів з України, Франції, Польщі, Росії, Ірану, Норвегії, країн Африки тощо. Гасло цьогорічного фестивалю: «Благовістити тим, хто живе на землі, і всякій нації, і племені, і наріччю, і народу». Один із засновників фестивалю Олександр Мікула наголосив: «У нас не просто виставка картин. Наш девіз — нести благу вістку через професійно написане слово, авангардові літери». На фестивалі тривала виставка плакатів, каліграфічних композицій та логотипів — за її підсумками журі відзначило найоригінальніші роботи, також проводили лекції та майстер-класи митці з різних країн.
Протягом події шрифтові дизайнери та графіки дискутували щодо створення української абетки. Президент фестивалю «Рутенія», професор Василь Чебаник давно працює над таким проектом. «Абетка — символ державності. Одразу впізнаєш грузинське, вірменське, єврейське письмо. А ми пишемо чужим, досі замовляємо абетку у Москві. Наш фестиваль і задуманий, аби багато художників доєдналися до ідеї створити українську абетку, і врешті з’явилась візуальна частина української мови. Бо поки ми лише чуємо українську, а зовнішньо вона російська», — акцентував Василь Чебаник.
За словами історика мистецтва Ігоря Дудника, фестиваль «Рутенія» є каталізатором розвитку шрифтового мистецтва в Україні, формує фахове середовище. Графічний дизайнер Геннадій Заречнюк додає: «У нас нарешті з’являються цікаві молоді майстри. 2000 року, коли почав збирати однодумців, здавалося, що, крім мене, нікому це не потрібно. Зараз значно легше, у тому числі завдяки розвитку технологій. Нас багато, і є на кого подивитися».