Японські бізнесмени дають уроки проведення презентацій
Зваживши, що Україна є найбільшою країною Європи (якщо, звісно, не враховувати східну сусідку), ми є дуже привабливими не тільки як територія для збуту продукції, а й у сенсі довгострокових інвестицій. Отже сподіваємося, що крім існуючих восьми центрів з обслуговування техніки, можливе налагодження виробництва японської електроніки і власне в Україні.
Більшість подібних акцій, які проходять у Києві, уже давно вважаються «жлобськими» — не стільки за витраченими коштами, скільки за стилем проведення. Натомість японці навіть кожне вживання прийменника «загальновідомий» чи «всесвітній» виробник щодо своєї фірми підкріплювали безліччю всіляких графіків. До того ж пресі було надано повну інформацію про історію фірми та її плани щодо майбутнього в Україні. Потім був ленч, на якому японські бізнесмени були разом із запрошеними журналістами (а не за щільно закритими дверима в сусідньому приміщенні, як то буває найчастіше), тож можна було вільно поспілкуватися з ними. В ситуаціях, коли столичним журналістам не вистачало знання англійської мови, вдавалися до мови жестів. Цьому дуже сприяла горілка, яку з ентузіазмом, незважаючи на те, що все відбувалося у першій половині дня, пили й японці, викликавши цим хвилю задоволення у наших співвітчизників, які, взагалі-то, не дуже стримані щодо міцних алкогольних напоїв. Взагалі, японська манера вести справи захоплює: якщо директор банку розорив вкладників, він гірко плаче і просить вибачення; потерпілі від крадіжок директори фірм, зібравшись разом, роблять собі харакірі — дуже милі, чесні і, головне, сумлінні люди.
№194 10.10.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету
обов'язкове. © «День»