Завдяки міжмузейній співпраці
Триває черговий етап проєкту Pinsel.Munich («Пінзель. Мюнхен»)
Вісім творів Йогана Георгія Пінзеля з колекції Баварського національного музею доповнять галерею 3D-моделей вже оцифрованих скульптур зі збірок львівських музеїв. Про це «День» інформували втілювачі проєкту. І додали, що «Оцифрування цих об'єктів дозволить не лише стати на крок ближче до зібрання усієї спадщини майстра в одному місці (віртуально на сайті www.pinsel-ar.com, а й надасть новий поштовх дослідженню творчого стилю митця, процесу створення скульптур, а також кращого розуміння, звідки взявся і де вчився Пінзель, про життя якого до його появи в Україні нічого не відомо».
Йоган Георг Пінзель (бл. 1707 або бл. 1720 – між 1761/1762) – галицький скульптор середини XVIII століття, представник раннього бароко і рококо, зачинатель Львівської школи скульпторів.
Мета проєкту – представити міжмузейну скульптурну спадщину Пінзеля доступною, цікавою та актуальною за допомогою новітніх засобів доповненої реальності.
Поїздка до Мюнхена та роботи в музеї стали можливими завдяки співпраці Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького та Баварського національного музею у партнерстві з громадською ініціативою My Future Heritage, Громадською організацією 17 та HALLE 6.
Опрацьовуються у Мюнхені боцетто – різьбярські ескізи, які виготовлялися для виробничих цілей. На ФБ-сторінці Pinsel.AR навіть зазначено, як ці ескізи потрапили до музею: «Шість боцетто виявили на баварському мистецькому ринку в 1999 році. Продавець не знав, кому належить авторство, думаючи, що це – моделі чеського походження. За легендою, боцетто раніше належали священикові з Австрії».
Заступник директора Баварського національного музею Петер Фольк знав про Майстра Пінзеля і впізнав у боцетто руку скульптора. Одначе для остаточного підтвердження авторства запросив до Мюнхена двох авторитетних дослідників Пінзеля з Прльщі та України – Яна Островського та Бориса Возницького.
А от як моделі опинились у Європі, достеменно невідомо. Дослідники припускають, що після смерті Пінзеля його вдова виїхала на батьківщину свого третього чоловіка – до Німеччини. Імовірно, привезла й боцетто.
Музей спромігся власним коштом придбати одну скульптурку. Щодо інших, то змушені були шукати меценатів. За скільки саме вторгували майбутні експонати, таємниця за сімома печатками.
Проєкт Pinsel.Munich реалізується за підтримки House of Europe, за сприяння Міністерства культури та інформаційної політики України та Генконсульства України в Мюнхені.
Уся інформація є у відкритому доступі на сайті (www.pinsel-ar.com) та мобільних додатках іОS та Android.
Author
Тетяна КозирєваРубрика
Тайм-аут