У росії атаки українських БпЛА частково паралізували вантажоперевезення на залізниці

Залізниця російської федерації продовжує фіксувати обвальне падіння внутрішніх вантажоперевезень. Спад за підсумками минулого року, який становив 4,1% і став рекордним за останні 15 років, у 2025 році прискорився вдвічі.
Про це повідомляє The Moscow Times.
Як показує статистика транспортної монополії, до травня обсяги навантаження на мережі РЖД скоротилися на 9,4% у річному вимірі.
У мінусі опинилися майже всі категорії вантажів, а за деякими з них обвал став двозначним. Зокрема, навантаження:
- кам'яного вугілля просіло на 3,4%,
- нафти і нафтопродуктів – на 5,8%,
- контейнерів – на 6,2%.
До того ж перевезення будівельних вантажів впали на 20,7%, чорних металів– на 16%, промислової сировини – на 19,2%, а зерна – на 34,8%.
Крім уповільнення економіки, проблем будівельних компаній, санкцій, що обмежують експорт, по російській залізниці вдарили атаки українських дронів, які у 2025 році досягли рекордних масштабів, розповіло близьке до компанії джерело профільного видання "Гудок".
"Нальоти БПЛА безпосередньо впливають на роботу залізничного транспорту. РЖД (російські залізниці – ред.) про це не говорять, але це явне обмеження перевізного процесу. Коли йде наліт, рух зупиняється", – сказало джерело.
Також через масштабні перевезення для армії російська залізнична мережа — третя за протяжністю у світі — занурилася в хаос із тисячами покинутих поїздів і заторами.
"Система працювала нормально, але все змінилося — вантажі йдуть на схід, а «оборонка» отримує пріоритет, і залізниці не можуть впоратися", сказало джерело.
До того ж через санкції на залізниці виник дефіцит запчастин, а мобілізація і вербування на війну принесли нестачу кадрів, розповів інший співрозмовник агентства:
"(Машиністи) або пішли на СВО (так в рф називають війну в Україні – ред.), або у військову промисловість, і просто нікому водити поїзди".