«Креативні» ідеї українських студентів дивують Європу
Дніпропетровські вузи вже не раз доводили, що в нашій країні підростає талановита молодь. Справжніми новаторами показали себе і вихованці Національного гірничого університету, які виступили з цілою низкою незвичайних винаходів. Студенти придумали інтерактивне дзеркало, яке допоможе підібрати одяг без примірки, дамську сумочку з підсвічуванням, електронну книгу казок для дітей, «солодкий» олівець, а ще чоботи для прогулянок ... по Місяці. Не виключено, що деякі студентські винаходи незабаром «проб'ють» собі дорогу на споживчий ринок. Як розповіла на прес-конференції викладач кафедри прикладної економіки Ганна Авдющенко, діяльність їх вузу і, зокрема, Інституту економіки НГУ спрямована на те, щоб студенти розвивали свої здібності не тільки на лекціях, але і у вільний час. «Наші студенти беруть участь в проекті« Business Week», в рамках якого об'єдналися 14 вузів, у тому числі і НГУ, говорить вона - Цей проект дає можливість студентам проявити здібності, навички, креативність і застосувати свої вміння на практиці. Тематика проектів вибирається вузом самостійно. Крім того, в рамках проекту «Business Week» студенти з різних країн протягом тижня працюють над різними ідеями». Не так давно студенти НГУ побували в Латвії, в Школі бізнесу і фінансів. На заняттях їм запропонували придумати ідею продукту або речі, які можна було б з успіхом реалізувати на споживчому ринку. У результаті перемогла найпростіша, але оригінальна ідея - випускати дамську сумочку з підсвічуванням зсередини. Автором ідеї стала 22-річна студентка Юлія Заверуха. «У нашій команді були тільки дівчатка, і ми придумали сумочку з підсвічуванням. Адже в дамських сумочках можна знайти все, крім порядку. А ввечері і його складно відшукати. В результаті наша сумка з підсвічуванням стала кращою ідеєю в рамках проекту «Business Week». Коли повернулися в Дніпропетровськ, наш друг придумав, як втілити її в життя. Тепер хочемо запатентувати цю ідею, а в майбутньому, якщо з'явиться спонсор, запустити сумочку в масове виробництво», сказала вона. На допомогу модницям, які витрачають багато часу на походи по магазинах, талановиті студентки НГУ придумали ... інтерактивне дзеркало. У нього буде вмонтовано механізм електронної пам'яті з каталогом одягу, яка є в бутіку. З простим натисненням кнопки диво-дзеркало спроектує одяг на тіло покупця, і не потрібно витрачати час на виснажливі примірки.
Інша студентка Олена Есаулова розповіла про проект «Місячні чоботи», що, напевно, не випадково для космічної «столиці» України. «Перед нами стояла мета винайти щось нове і незвичайне. Ми і придумали чоботи для пересування по Місяцю. Можливо, це в чомусь наївна ідея, але ж те, про що ми мріємо сьогодні, може стати реальністю завтра. Наші чоботи виготовлені з алюмінію під колір скафандра, і мають на підошві особливі присоски на вакуумній основі, за допомогою яких можна прикріплятися до поверхні. Таким чином, людина, перебуваючи на інших планетах або в невагомості, зможе легше пересуватися ", - сказала вона. До речі, подібне взуття повинне обійтися відносно недорого - близько 300 доларів США. Як знати, може бути, винаходом українських студентів зацікавляться в світових космічних агентствах, адже польоти на Місяць і Марс знову на порядку денному?
Не забули молоді винахідники і про найменших - для них придумали дитячі електронні книги. «Коли дитина відкриває книгу, за допомогою спеціальних лазерів проектується зображення, з'являються герої і самі розповідають казку», пояснює Олена Есаулова. Якщо випускати такі книги великим тиражем, то один екземпляр, за підрахунками студентів, обійдеться в 10 тисяч гривень. Поки для пересічного покупця це дорогувато, проте, і електроніка розвивається, як в казці, семимильними кроками. Втім, це ще не все. Хлопці з команди Олесі Ковальової, придумали нововведення для любителів гризти ручки і олівці. «Зазвичай олівець гризуть, коли над чимось замислюються, - пояснює Олеся. - Тому ми вирішили прикріпити до нього шоколад, щоб після порції гормону щастя, який міститься в цьому продукті, прийшла гарна ідея». До речі, замість шоколаду, відзначають студенти, можна прикріпити до олівця і льодяники. Викладачі кажуть, що протягом трьох років участі в проекті «Business Week» студенти НГУ зарекомендували себе якнайкраще. «З кожним роком все більше вузів хочуть нас бачити, сказала викладач кафедри менеджменту виробничої сфери НГУ Ксенія Тюхменева. - Слава про наших студентів, їх винахідливість та креативність йде попереду них. Вони вже побували у вузах Польщі, Чехії, Латвії та Бельгії».
Джерело: День