«Український сувенір»
Під такою назвою вп’яте пройшла національна виставка
В Українському домі були представлені роботи майстрів з усіх областей нашої країни. Глядачі побачили розмаїття сувенірної продукції: вишиванки, рушники, писанки, картини, прикраси, гобелени, килими, вироби з кераміки, металу, пластика, шкіри, деревини і навіть тіста... Пройшли майстер-класи, ярмарок-продаж і конкурс на найкращий сувенір.
Треба зазначити, що великі черги відвідувачів виставки утворилися біля прилавків. Велику увагу привернув петриківський розпис, роботи Решетилівської майстерні художніх промислів, Косівського державного інституту прикладного та декоративного мистецтва та ін. Учасник виставки Андрій Пікуш нагадав, що в давні часи не було жодної хати по всій Україні, яка б не мала виробу художнього петриківського розпису. А приватний підприємець Катерина Пономаренко вже протягом двох років займається виробленням сучасного українського одягу. «Нині чимало українців прагнуть мати щось у національному стилі, нехай це рушник, одяг чи скатертина, — каже вона. — Важливо, щоб виставки з українськими сувенірами проходили частіше. Коли дивишся на роботи колег, то спостерігаєш, як змінюється колористика або орнаментика в різних регіонах нашої країни».
Святослав Мартинюк, директор Косівського державного інституту прикладного та декоративного мистецтва, розказав про традиції мистецтва Карпатського краю: «Гуцульська кераміка, різьблення по дереву, ткацтво, вишиванки одразу пізнаються за своїм колоритом, орнаментикою, яка була вироблена впродовж століть. Як сувенір гуцульський виріб один із найкращих».
Відвідувачі виставки не приховували свого захоплення побаченим — настільки багатобарвні вироби було представлено в експозиції. Тут немає «базарного» стилю. Навіть очі розбігалися — все таке розмаїте, гарне, оригінальне. Можна лише пожаліти членів експертної комісії, які мусили обрати найкращі сувеніри, які закуплять для протокольних заходів, аби потім вручати главам і членам іноземних делегацій на згадку про нашу країну від імені Президента України.
— Метою створення цієї виставки є популяризація українського мистецтва, надання можливостей митцям вийти на нові ринки, відкрити перспективи для особистого творчого розвитку та знайти нових прихильників власного таланту, — підкреслила директор Українського дому Оксана Гриценко. — Цьогорічна виставка відрізняється від попередніх масштабністю та високою якістю: було представлено роботи більш ніж 250-ти майстрів з усіх куточків нашої держави. Я сподіваюся, що ті, хто приїде до нас на Євро-2012, захочуть придбати на згадку про Україну якийсь сувенір, можливо, щось і з того, що було представлено на цьому вернісажі.