Перейти до основного вмісту

Страхова «історія»

Перевіряти добропорядність клієнтів, окрім банків, скоро зможуть і страхові компанії
10 вересня, 00:00

Для таких цілей Міжнародне бюро кредитних історій розробляє спеціальну базу історії страховиків. В бюро говорять, що це буде окремий вид послуги, який допомагатиме запобігати зловживанням з боку клієнтів. «Можна уникнути випадків, коли суб’єкт страхується у декількох компаніях, а потім із кожної отримує повне страхове відшкодування у разі настання або фальсифікації страхового випадку. В основному це стосується КАСКО. Ми пропонуватимемо свій продукт для всіх учасників ринку», — говорить директор із розвитку бізнесу Міжнародного бюро кредитних історій Олег Кальченко.

Опитані «Днем» страховики таку ідею підтримують. «Ринок потребує великого та якісного сервісу: статистики про ринок, інформації про клієнтів та інше. Я вважаю — це позитивний крок. З другого боку, структура може створюватися, але вона повинна бути затребувана. Існують факти, коли клієнт хоче обійти страхові компанії шляхом зловживання. Щоб уникнути цього, й потрібна інформація про клієнта, про його діяльність, платоспроможність, фінансову надійність. Якщо така інформація і справді цікавитиме страхові компанії, то вони, безумовно, за неї платитимуть», — коментує ситуацію «Дню» президент Ліги страхових організацій Олександр Філонюк. На його думку, таку послугу слід застосовувати не лише для КАСКО, але й для страхування громадянсько-правової відповідальності, здоров’я, від нещасних випадків та для інших масових видів страхування.

«Слід диференціювати не за видами страхування, а за розміром страхової суми. Тобто починати застосовувати таку послугу потрібно з клієнтів, які мають високі за вартістю об’єкти страхування. Такими об’єктами можуть бути дорогі автомобілі, будинки, яхти, або навіть життя людини. Можливо, у майбутньому й потрібно створювати базу страхових історій для всіх клієнтів, але починати потрібно з тих, чиї ризики дуже дорогі. Тут головне — не що застраховано, а вартість страхового покриття», — висловлює «Дню» свій погляд голова правління страхової компанії «Дженералі Гарант Страхування життя» Станіслав Гоцуляк.

Ефективність такої послуги залежатиме від наявної в ній інформації. У бюро запевняють в повноті надання інформаційного багажу про клієнта. «Для страхових компаній перевага співпраці з бюро кредитних історій полягає в тому, що бюро акумулює інформацію з дуже широкого кола джерел. Це і банки, і фінансові, лізингові та страхові компанії. Вся інформація від них стікається до бази даних бюро», — розповідає Кальченко.

Страховики ж говорять, що найповніше забезпечити збір інформації до такої бази страхових історій можуть лише дійсні гравці ринку, які працюють з населенням. «Це приблизно три десятки компаній, які працюють на класичному ринку з фізособами», — підраховує Гоцуляк. Філонюк вважає, що має бути не менше ніж 50 компаній і при цьому вони мають працювати не лише в столиці, а й у регіонах.

Загалом страховики не бачать перепон для розвитку бази страхових історій. Однак сьогодні із певними застереженнями до неї змушує ставитися ризик «зливання» інформації. «Страховики бояться розкривати свою інформаційну базу, — розповідає Філонюк.— Можна розкривати якісь основні показники, що не є таємницею для інших компаній: інформацію, пов’язану з видом страхування, об’ємом застрахованого засобу, з виплатами».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати