Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Дніпропетровське метро добудують у кредит?

03 липня, 00:00
ФОТО БОРИСА КОРПУСЕНКA

Найкоротший в Україні та світі Дніпропетровський метрополітен, що нараховує на єдиній лінії усього шість станцій, буде переданий із державної власності в комунальну. «Уряд уже дав доручення підготувати для цього пакет документів», — повідомив журналістам голова Дніпропетровської облдержадміністрації Віктор Бондар. Така передача, за його словами, дасть можливість залучити для подальшого будівництва метро необхідні кредитні ресурси — до 1 млрд. гривень. Уся процедура зі зміни форми власності метрополітену й проведення конкурсу серед банків із надання кредиту повинні зайняти не менше ніж півроку. Передбачається, що умови кредиту під урядову гарантію будуть щадними, а відсоткова ставка не перевищить 8% річних. Віктор Бондар вважає, що будівництво метрополітену в кредит — непоганий вихід із ситуації, що склалася, оскільки подальша відстрочка загрожує зривом плану підготовки до футбольного чемпіонату Євро-2012.

Як раніше повідомлялося, в січні нинішнього року прем’єр-міністр України Юлія Тимошенко під час свого візиту до Дніпропетровську заявила, що зробить усе можливе для фінансування робіт із добудування першої лінії метрополітену, що проходить під центром міста. «Необхідно 2008 року, — зазначила вона, — купити обладнання на суму 530 млн. гривень, щоб 2009 року або на початку 2010 го вийти на експлуатацію нових трьох станцій». Усього на добудовування першої лінії з державного бюджету планувалося виділити нинішнього року 870 млн. гривень. Дніпропетровська облдержадміністрація вступила в переговори з німецькими та канадськими постачальниками прохідницького обладнання, а метробуд почав набирати на роботу павлоградських шахтарів. Проте обіцяні урядом субвенції так і не надійшли. Більше за те, на початок літа і сам діючий метрополітен уперше у своїй короткій історії опинився на межі зупинення.

«Ситуація така, що вже потрібно говорити про порятунок нашого підприємства, — заявив на прес-конференції новий начальник метрополітену Віктор Ситонін. — Метро відпрацювало вже 12 років і, природно, настав час виконання серйозних ремонтів. На сьогодні ми перевозимо всього лише 32 тисячі пасажирів на місяць і виручених від цього коштів недостатньо для обслуговування техніки. Потреби метрополітену не покриває навіть дотація, яку ми отримуємо з місцевого бюджету. Тому ми вимушені ставити питання перед міською та обласною владами про підвищення тарифу за проїзд із 60 копійок до одної гривні». Фахівці вважають, що метрополітен міг би нормально працювати, якби щомісяця перевозив 100—150 тисяч пасажирів. Однак для цього необхідно продовжити лінію під головним проспектом міста й далі до Південного вокзалу. Крім того, добудування першої лінії повинне розвантажити центр міста від транспортних потоків і звільнити площі й бульвари від будівельних майданчиків та огорож. В. Ситонін вважає, що метрополітен якнайшвидше потрібно передати з ведення Міністерства транспорту та зв’язку в комунальну власність. Чекати обіцяних субвенцій від уряду все одно не доводиться — надія залишається лише на місцеві дотації, кредити та власну заповзятливість.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати