Перейти до основного вмісту

В епіцентрі конкуренції — глядач

В Україні з’явився перший ліцензований провайдер супутникового телебачення
19 квітня, 00:00

З учорашнього дня українські глядачі можуть користуватися послугами міжнародного супутникового телебачення Viasat. Днями представники цього супутникового гіганта презентували в Києві свого українського провайдера — компанію Vision TV.

Вітчизняним абонентам віднині пропонується три пакети цифрового телебачення по 48, 85 та 135 гривень на місяць відповідно (це без декодеру та антени-«тарілки»). Підприємці стверджують, що це дуже демократичні ціни, зважаючи на якість послуг. Проте основна «фішка» Viasat — це покриття всієї території України...

«Вирішення проблеми доступності телебачення в Україні довго на себе чекало... Дуже багато людей і досі мають обмежене телебачення через звичайну антену. Тому ми вважаємо насамперед цей сегмент ринку нашою аудиторією. Viasat буде в будь-якій точці України! До того ж ми вважаємо, що наша ціна доступна, тим більше з огляду на якість...» — говорить директор компанії Vision TV Річард Капроні. З такою пропозицією є можливість стати лідером на ринку провайдерів ТБ, вважають у Viasat. Причому лідерські позиції підприємці хочуть зайняти як у регіонах, так і в столиці. Та якщо в регіонах лише «фішка всюдисущого доступу» може зіграти на користь першого ліцензованого провайдера супутникового ТБ, то в столиці «правлять бал» кабельні оператори, що надають послуги цифрового телебачення та доступу до iнтернету.

Однак, здається, і це для Капроні не перепона: «В Україні багато кабельних операторів. Однак абоненти більшості з них насправді отримують послуги недостатньої якості. Тому ми конкуруємо не лише контентом, а насамперед якістю та сервісом... Наша ціль — стати лідером на українському ринку! Не лише в продажах, а й за технологіями, якістю обслуговування тощо», — переконує він.

Упевненість у майбутньому «випромінюють» й інші представники Vision TV. «Viasat буде надійним, простим, дешевим. І він, сподіваємося, матиме попит на ринку», — зазначає директор з розвитку компанії Петро Конов.

Звичайно, для цього потрібні значні інвестиції. Але й вони, за словами директора компанії Vision TV, лише початок, мовляв, основні капіталовкладення ще попереду. «Акціонери орієнтовані на довгостроковий розвиток проекту. Тому інвестиції будуть постійно й на різних стадіях», — говорить Капроні.

Утім скептиків щодо майбутнього лідерства Viasat на ринку провайдерів ТБ також вистачає. Зокрема, не кожен українець може погодитися з тим, що близько сотні гривень на місяць за телебачення — це демократично... Дешевше буде просто купити необхідне обладнання та «тарілку» на радіоринку. Щоправда, у такому разі будуть доступні лише «відкриті» канали, за які не вимагається абонплата. А серед них може й не опинитися вашого улюбленого...

Viasat же, за словами Капроні, підібрав найкращі українські та світові телеканали, зокрема й такі, що через приватну «тарілку» будуть закодовані. До того ж, у компанії обіцяють з часом значно розширити як перелік телеканалів, так і сервісів та послуг, що пропонуються.

Проте сумніви щодо успішного завоювання вітчизняного ринку провайдером супутникового ТБ висловлюють не лише споживачі, а й конкуренти неофітів нашого ринку. Так, у кабельному операторі «Воля» «Дню» зазначили, що Київ, на їхню думку, на появу Viasat відреагує, як і на появу інших альтернативних варіантів отримання доступу до телевізійного контенту. «Хтось із цікавістю, хтось — пасивно...» — стверджує начальник відділу PR компанії «Воля» Наталя Баш.

«Viasat не перша така компанія за останні декілька років на київському ринку. А проводячи першу прес-конференцію, ніхто і ніколи не скаже «Ми вирішили зайняти пару відсотків ринку», завжди беруть планку повище...» — слушно зауважує представник кабельного оператора.

Утім уважно спостерігати за розвитком цього новачка на ринку у «Волі» все ж таки будуть... «Адже ідеальних пропозицій, які б задовільняли всіх, — немає. Є пропозиції, які задовольняють різноманітні групи користувачів... Що ж стосується власне столиці, то можна точно сказати, що Київ — це місто, яке спочатку придивляється, вивчає, а не зразу біжить підключатися. Тому пройде чимало часу, поки нова компанія вивчить свого клієнта і особливості його поведінки», — розмірковує Баш.

Свій погляд на появу Viasat в Україні «Дню» виклали і в телекомунікаційній компанії «Адамант», що з-поміж різноманітних пропозицій надає й послуги IPTV (цифрове інтерактивне ТБ нового покоління, що передається мережами передачі даних по протоколу IP). Керівник проектів компанії Ганна Міхаелян зазначає, що послуги супутникового ТБ не будуть конкурувати з IPTV, тож вона не вважає Viasat за прямого конкурента. А от з точки зору телеглядачів, то тут Міхаелян появу провайдера супутникового ТБ оцінює «однозначно позитивно».

Однак чи буде це поштовхом для зниження ціни послуг кабельників задля підвищення власної конкурентоспроможності? Однозначної відповіді на це запитання представники кабельних операторів «Дню» не дали. Міхаелян, як представник компанії, яка не є конкурентом телевізійників, говорить: «Ніхто не працюватиме нижче рівня собівартості. А за умов надання послуг з чесною ліцензією й на обладнанні, що дозволяє тримати якість на рівні, доходність оператора послуги прямує до нуля».

Утім боротьба за глядача все ж вимагатиме «свіжих ідей» як від кабельного, так і від супутникового ТБ. Чи допоможуть вони українцям у всіх регіонах держави відчути справжню європейську якість телевізійних послуг без особливого тиску на гаманці?..

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати