Відзнака якості
Оператори молочного ринку готуються перемагати в конкуренції
В Україні запроваджено спеціальний знак для маркування молока найвищої якості. Якщо споживач помітить на молочних виробах зображення голови корови, обрамлене написом «Вищий молочний стандарт», то такий виріб можна купувати без сумнівів. Синя печатка такого змісту дає гарантію якості. Побачити марковане молоко на полицях вітчизняних магазинів можна буде вже через декiлька тижнів. Щоправда, таку відзнаку зможе отримати далеко не все вітчизняне молоко, а тільки ультрапастеризоване, що надходить у торгівлю в асептичній картонній упаковці, що забезпечує максимальну харчову безпеку продукту. За експертними даними, у країні його виробляють шість найбільших торговельних марок.
Про створення молочного «знака якості» вже давно говорили найбільші оператори ринку. Насправді ж ініціатором виступила компанія «Тетра Пак Україна», яка вирішила перенести міжнародний досвід в Україну. Виробників підтримала президент Спілки молочних підприємств України Лідія Карпенко. На її думку, сьогодні далеко не кожен вітчизняний споживач знає, як відрізнити справді якісний молочний продукт від посереднього, а іноді й небезпечного. Ринок насичений великою кількістю молокопродуктів і немає єдиного орієнтиру, який би засвідчив, що це дійсно продукт найвищої якості. Виконавчий директор компанії «Люстдорф» Станіслав Лебедєв також схвалює такий підхід до визначення якості одного з найвживаніших продуктів. На його думку, маркування потрібне для того, «щоб про кращі зразки товарної продукції знали кінцеві споживачі, а не тільки перевіряючі органи... «Вищий молочний стандарт» — це той знак, який говорить про якість, про якість молока на всіх етапах його переробки».
Отримати найвищу молочну відзнаку можуть тільки виробники молока, сировина для якого вищого та першого гатунку. За словами майстрів молочних справ, безпека такого продукту гарантується надійною технологією обробки сировини. Її спочатку нагрівають протягом 3—4 секунд до 135— 137 градусів Цельсію і так само швидко охолоджують до кімнатної температури. Завдяки цьому стороння мікрофлора знищується, а всі поживні речовини залишаються і тримаються досить довго.
Проведене молочними компаніями опитування серед споживачів показало, що майже половині важко обрати якісне молоко тільки з огляду на зовнішнє оформлення упаковки. При цьому 93% опитаних вважають, що поява спеціального знака полегшить вибір. Розробники молочного стандарту запевняють, що молочне маркування не коштуватиме покупцю нічого і стане своєрідним якісним орієнтиром.