Перейти до основного вмісту

«Швидкісна» євроінтеграція

Її практичним піонером стала «Укрзалізниця»
27 липня, 00:00
ФОТО ЛЕОНІДА БАККА / «День»

На тлі багаторічних і поки що безплідних розмов і обіцянок про євроінтегрцію, чим особливо грішила «нова» влада, що нині вже постаріла, Держадміністрація залізничного транспорту зробила у вівторок цілком реальний і, схоже, ефективний крок на цьому шляху: почала перевезення вантажів за уніфікованою накладною. У цей день експериментальний поїзд, навантажений 1120 тоннами прокату виробництва Донецького міні-металургійного заводу «ІСТІЛ-Україна» і забезпечений уніфікованою накладною, вирушив до Німеччини зі станції Мостиська-2 Львівської залізниці. Його відправним пунктом була станція Ясиновата Донецької залізниці, а маршрут проходить до станції Цайтхайн — Рорверг (Німеччина).

Переваги нововведення полягають у тому, що цей потяг перетнув держкордон України без переоформлення проїзних документів. Таке право дає Угода про міжнародне залізничне вантажне сполучення, що діє на території країн-членів Організації співдружності залізниць (ОСЗ), і транспортне право ЦИМ, чинне на території країн, що приєдналися до конвенції Міждержавної організації міжнародних перевезень (ОТІФ) «Єдині правила до договору про мiжнародні залізничні перевезення».

В «Укрзалізницi» сподіваються, що запровадження електронної накладної сприятиме інтеграції українських залізниць у європейську транспортну систему на взаємовигідних умовах. Крім того, це дозволить «Укрзалізниці» підвищити конкурентоспроможність своїх послуг на європейському транспортному ринку.

Першим кроком, який зближує країни Сходу й Заходу у сфері вантажних перевезень, назвав впровадження уніфікованої накладної гендиректор «Укрзалізниці» Василь Гладких. «Ми розраховуємо, що ефект від запровадження цієї накладної з часом набиратиме обертів як сніжна куля, оскільки перевізники країн Сходу і Заходу користуватимуться єдиним перевізним документом, — сказав Гладких журналістам. — Ми хочемо бути більш привабливими для своїх партнерів, швидко доставляти вантажі. А iз запровадженням єдиної накладної бюрократичних перешкод для перевізників не існуватиме». При цьому Гладких також зазначив, що країна отримає від використання цього документа істотну вигоду й, на думку Гладких, «треба боротися за кожну копійку, яка прийде в економіку України».

До речі, розробленою «Укрзалізницею» єдиною накладною зможуть користуватися 25 країн Азії та Європи, які є членами ОСЗ. Зокрема, це такі країни, як Китай, Північна Корея, В’єтнам, Монголія, а також усі країни Сходу, які мають ширину колії 1520 мм.

Високо оцінює українсько-польську співпрацю у сфері вантажних перевезень, а також запровадження єдиної накладної керівник АТ «Польські залізниці» Анджей Вах. «Я переконаний, що це є гарним результатом нашої спільної роботи», — сказав він журналістам на станції Мостиська-2. За словами Ваха, запровадження уніфікованої накладної може стати прикладом для наслідування. «У межах третього транспортного коридору ми зможемо розвивати співпрацю і тим самим показати гарний приклад для інших країн». Вах покладає великі надії на єдину накладну й переконаний, що її впровадження збільшить обсяги вантажних перевезень між двома країнами. На його думку, залізниці Європи та Азії мають створити конкурентні умови й гідно конкурувати з автомобільним видом транспорту, де вже діє єдина накладна на вантажні перевезення. Вах також повідомив, що серед інших стратегічних проектів, які сприятимуть співпраці залізниць Сходу й Заходу, — розробка електронної накладної, яка дозволить скоротити час на оформлення перевізних документів за рахунок введення в електронну базу інформації про характер вантажу, місце призначення й термін доставки.

Залізничники бачать цей проект надзвичайно перспективним. На їхню думку, перевізники з різних країн зможуть передавати електронну накладну відразу на кордон для попереднього узгодження перевізного документа. Така практика істотно скоротить час доставки вантажів.

За обсягами вантажних перевезень залізниці України посідають четверте місце на Євразійському континенті, поступаючись лише Китаю, Росії та Індії. За Гладких, у першому півріччі обсяг транзитних вантажів становив 27,6 мільйона тонн. «А накладна, вважаю, збільшить транзит іще більше», — підкреслив головний залізничник країни.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати