«Крихітка Цахес»: пріоритети
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20050727/4133-8-2.jpg)
Вийшов дебютний диск модного київського гурту.
— Я віддаю свій голос, я віддаю руки обидві, я за тебе боролась, за те, щоб тебе любити, бо ти — на першому місці, — так дуже розчулено й переконливо співає Саша Кольцова — лідер-вокалістка і водночас фронт- вумен модної київської групи «Крихітка Цахес». Її дебютний диск, виданий нещодавно столичною компанією «Комп Мюзік», розпочинається саме цією піснею- сповіддю, піснею-дифірамбом на честь коханої людини, де глибоко інтимні «месиджi» огорнуті в шати такої собі майже маніакальної оди коханню.
— Весь альбом «Крихітки Цахес» саме про те, що, власне, є «на першому місці» в системі цінностей цієї конкретної формації. Стосовно музичних пріоритетів, то вони (пріоритети) кристалізувалися досить тривалий час. Що і як зігране «Крихіткою» на цьому диску — це результат п’ятирічних пошуків свого звуку і — безумовно — свого місця у плеяді груп, які вже сформували обличчя (мармизу, личину — кому як до вподоби) альтернативної поп- і рок-музики. «Скажи мені, хто твій друг…» — керуючись цим крилатим висловом, легко увійти до системи цінностей «Крихітки», тому що для «Фактично самих», «Квадраджессіми», «Димної суміші», «Тартака» й «Бумбокса» вони є близькими та зрозумілими. Якщо залишити за дужками виразний нонконформізм та жорстку альтернативу «Фак-самих» і «Суміші» — найближчих друзів «Крихітки Цахес», то ми отримаємо звуковий коктейль, зроблений за останніми рецептами постсовкової, постелектронної та постпсихологічної епохи. Саші Кольцовій та її музикантам вдалося створити страву, що найбільше нагадує борщ (не плутати з однойменним культовим панк-роковим колективом). І хоча у звуковій палітрі є відлуння гранджу, тріп-хопу, рок-н-ролу, усе це акуратно витримано в домінуючій естетиці євро-попу. Тобто ваші вуха почуватимуться комфортно. Насправді звук міг би бути жорсткішим, оскільки альбом записувався і зводився на студії «Фак.Субмарина» Олегом Артимом і Артуром Даніеляном — музикантами групи «Фактично самі» за участю солістки цієї ж групи Ірени Карпи (пісня «Прима»). Студійна версія звучання «Крихітки» суттєво відрізняється від їхнього ж конкретного звуку. Схоже, що для Саші Кольцової та компанії то є концептуально важливим, адже розумний компроміс, а саме альтернативний поп є набагато привабливішим (звісно ж, для тих самих мас-споживачів продукції «М1»).
У тому, що альбом робився не поспіхом, теж є свої плюси, оскільки «Всі джерела відкриті», «Вменеємен» і «На першому місці» — ці пісні вже встигли полюбитися багатьом, хто слідкує за творчістю Саші Кольцової, — таке ось у неї сценічне і медійне псевдо, яким її нагородили фани фестивалю «Нівроку» в Тернополі.
І ще одне. Часто Сашу «дістають» — і не лише знайомі — стосовно назви групи. Дійсно, в історії популярної музики групи нерідко обирали собі імена відомих літературних та кіногероїв з метою полегшити процес ідентифікації у слухачів. У нашому випадку ця назва явилася Саші уві сні. «Крихітка Цахес» (німецькою Klein Zaches) — це літературний персонаж Ернста Теодора Гофмана. Жоден з учасників групи не ототожнює себе з цією маленькою, злобною, але надзвичайно харизматичною потворою. Зайве тому підтвердження — мелодійний і симпатичний альбом.