Як домогтися прихильності начальника
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20040624/4109-8-2.jpg)
Що робити, якщо стосунки з керівництвом не складаються? Консультанти та експерти з питань найму персоналу готові дати працівникам декілька порад з цього приводу, а газета The Wall Street Journal — навести декілька прикладів.
Так, журналістка Джіл Джіслер недолюблювала свого шефа. Його мінливі настрої і надмірна вимогливість страшенно дратували її, і вона хотіла піти. Однак один знайомий викладач із Інституту Пойнтера, тобто школи для навчання працюючих журналістів, дав їй корисну пораду. Він запропонував не поспішати зі звільненням і ближче познайомитися з босом. Сьогодні Джіл радіє, що послухалася його поради.
Джіл вже 15 років товаришує зі своїм шефом. Згадуючи розбіжності на початку спільної роботи, друзі жартують і сміються. І хоча в кожного досі свій стиль роботи, вони цінять одне одного за професіоналізм і цілеспрямованість. Тепер Джіслер може обговорювати зі своїм начальником будь-які проблеми, піддавати критиці його ухвали і навіть часом бурчати з приводу його поганої вдачі. Однак журналістка добре знає: їй ніколи б не вдалося домогтися таких стосунків, якби вона не доклала до цього зусиль. Їй допомогли її щирість і прямота.
Фахівці вважають, що найголовніше у стосунках з начальством — навчитися правильно подавати інформацію. Передусім потрібно з’ясувати, як бос сприймає те чи інше повідомлення, — твердить Петті Гетевей, консультант і співавтор книги «Управління кар’єрою: стратегії налагодження добрих стосунків із босом». «У вас може бути різний стиль роботи, але, якщо ви хочете встановити добрі стосунки, спробуйте краще зрозуміти вашого шефа», — говорить Гетевей. Треба з’ясувати, що насамперед привертає його увагу в обговоренні будь-якої проблеми — деталі чи загальна картина? Як він сприймає своїх підлеглих — вони його потенційні конкуренти чи працівники, яким він може довіряти? Чим більше психологічних особливостей ви зможете з’ясувати, тим ефективніше ви спілкуватиметеся, цитують статтю WSJ «Ведомости».
В одну американську компанію з роздрібної торгівлі прийшов новий гендиректор. У перший же день він заявив працівникам, що збирається провести політику відкритих дверей: усі можуть приходити ділитися своїми думками. Гендиректор вважав, що це найкращий спосіб налагодити добрі стосунки з працівниками. Три дні опісля до нього прийшов менеджер з питань маркетингу. Він приніс погану звістку. З’ясувалося, що підлеглі погано поставилися до ідеї нового шефа. Гендиректор розсердився. Поведінка працівників здавалася йому викличною, і перший його гнів обрушився на того, хто приніс погану звістку. З цього дня в його стосунках з менеджером з питань маркетингу з’явилася певна натягнутість. Через деякий час менеджер звільнився. «Уміння представити шефові проблему в потрібному світлі — це велике мистецтво, — говорить Джіслер. — Працівники, які ним володіють, досягають успіху частіше за інших». Подавайте інформацію в потрібному ключі, уникайте довгих фраз і зайвих слів.
З’ясуйте особливості особистості боса. Керівник не Бог, а проста людина зі своїми перевагами і вадами. Успіх працівника часто залежить від того, наскільки добре він знає сильні і слабкі сторони особистості боса, його систему цінностей, особливості робочого досвіду і пріоритети в роботі, — твердить Джіслер. Гетевей рекомендує розпочати зі з’ясування того, що більше за все дратує шефа, а що радує? Гетевей радить поспостерігати за працівниками, яким вдалося налагодити стосунки з керівництвом. Їх досвід може допомогти.
Окрім того, необхідно взяти на себе всю відповідальність за встановлення добрих стосунків із шефом. Працівники часто вважають, що за моральний клімат у колективі відповідає насамперед керівництво. Мало хто визнає, що налагоджувати стосунки з шефом має насамперед сам працівник.
Начальника можна не лише підсиджувати, можна також допомогти шефові зробити добру кар’єру. Кар’єри шефа і підлеглого часто тісно пов’язані між собою. Якщо керівник досягає успіху, то в гору йде і його підлеглий. Іноді боса можна навіть повчити, але робити це потрібно акуратно і делікатно — за Паркінсоном. Наприклад, у топ-менеджера однієї фірми, яка працює в галузі інформаційних технологій, було шість різних керівників за сім років. Він усіх вводив у курс справи і навчав. Боси були йому за це вдячні.
Зрештою, не прискорюйте подій. Довіру не можна завоювати за один день. С’юзен Бікслер, президент і фундатор консалтингової фірми The Professional Image, кожного дня повторює цю просту істину своїм численним клієнтам. Вона закликає працівників поступово, день за днем будувати стосунки з босом і бути розумними. «Останнім часом дуже багато компаній пережили скорочення і реструктуризації. Традиційні стосунки працівників з керівництвом зазнали змін у гірший бік», — пояснює Бікслер і закликає бути більш дипломатичними, гнучкими та ініціативними.
Випуск газети №:
№109, (2004)Рубрика
Тайм-аут