З чим виступить 31-го Президент?
— Сьогодні у прямому ефірі Першого каналу російський президент, як і рік тому, буде спілкуватися з росіянами. Як ви ставитеся до цього методу налагодження зворотного зв’язку?
— Не можу судити про цей телепродукт, бо минулого року я його не бачив, а про ідею можу сказати, що вона заслуговує на увагу. Звісно, будь-яка форма спілкування у прямому ефірі наближує громадян до лідера держави. Людина має можливість особисто поставити запитання, або навіть просто почути відповідь на чиєсь, котре співзвучне з її думками та проблемам. Тут спрацьовує ефект — почути «з перших вуст». Тоді, окрилена правдою (від ПЕРШОЇ ОСОБИ ДЕРЖАВИ!), людина певніше себе почуває у ситуації, коли їй треба вирішувати якісь свої житейські проблеми, або відстоювати права.
Це варто робити і з тих міркувань, щоб люди бачили, що глава держави чує, розуміє, співчуває і намагається зробити так, щоб було краще.
— А чи під силу, на вашу думку, щось подібне зробити у нас? Чи у нас немає команди, творчих та технічних ресурсів?
— Очевидно, що можна. Технічно — без проблем. Це може бути багатоканальний телеміст. НТКУ, наприклад, має всі умови для одночасної комутації з усіма регіональними облдержтелерадіокомпаніями. Можна у прямому ефірі вести діалог між столичною і студіями у регіонах, куди запросити представників різних верств населення. Окрім того, якщо не помиляюсь, телекомпанія ICTV може надати можливість спілкуватися з аудиторією прямо на вулицях різних міст. Тобто технічно це можливо. Та й творчо — це нескладний проект.
— А що складно?
— Думаю, що нелегко вписатися у надзвичайно щільний робочий графік Президента і заздалегідь узгодити його з програмними та технічними можливостями телеканалів. Треба виходити з того, що цей ефір повинен бути не менше години, щоб забезпечити пропорційне включення усіх регіонів. А це, в свою чергу, потребує «бронювання» одночасно з усіма ОДТРК узгодженого відрізку ефірного часу. Оголошення у програмі телепередач, яка складається за тиждень до ефіру. Окрім цього, телеміст треба наперед (за два-три тижні) проанонсувати, щоб ті, хто хоче поспілкуватися, знали день, час ефіру, телефони для попередніх запитань до Президента, процедуру участі в такому діалозі та багато інших організаційних моментів. Тобто, такий телепроект треба добре підготувати і «розкрутити», аби він мав хороший ефект і відповідний результат. А у принципі, це цілком реально...
— Нам точно відомо, коли наступного разу виступить Президент перед телеаудиторією — на Новий рік. «День» проводив опитування серед своїх читачів та експертів, яке ми надрукуємо у п’ятницю, і багато хто з його учасників висловив побажання обов’язково побачити першу персону держави. І цікаво, що опитуванi наголосили, що хотіли б від неї почути обнадійливі слова про реальні справи, а також звернули увагу на антураж дійства, щоб він відповідав реаліям України. Так яким побачить український глядач Президента в новорічну ніч?
— Думаю, що режисерське бачення мільйонів людей того, як повинен виглядати Президент, на якому фоні стояти чи сидіти, і що він повинен говорити, навряд чи вдасться звести воєдино. Але нехай вони існують — ці різні бачення. Бо у новорічну ніч кожен з нас все одно підсвідомо малює для себе свого Президента, як і свого Діда Мороза. Адже за традицією саме після його вітальних слів — вистрілює корок з шампанського, і починається Новий рік.
Новорічний виступ Президента — це справді символічний місток у день завтрашній, у майбутнє. І природно, коли за святковим столом люди обговорюють почуте з вуст «найголовнішого Діда Мороза». Усе це ми намагатимемося врахувати.
У передноворічні дні Президент особливо цікавиться змістом листів, телеграм, звернень своїх співвітчизників. Це говорить про те, що йому справді важливо знати, в якому настрої перебувають люди і що вони хотіли б почути від нього, як від глави держави і як від співгромадянина. Президент ретельно і відповідально готується до свого головного тосту.