Аварія не зупинить проект Ан-70
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20010130/418-2-1.jpg)
На борту повітряного судна перебувало тридцять три громадянина України: 11 членів екіпажу і 22 пасажири із групи супроводу. Літак прямував до Якутії для випробування в умовах низьких температур. Причини пригоди з’ясовуються. Однією з версій аварії, повідомляє програма «Новости» російського каналу РТР, із посиланням на представника адміністрації Омської області, фахівці називають кристалізацію гасу за умови низьких температур (згідно з даними метеорологів, уночі в Омську мороз наближався до 20-градусної позначки). У лабораторії УФСБ Омської області проводиться аналіз палива, яким було заправлено літак.
Міждержавний авіаційний комітет не братиме участі в розслідуванні причин відмови двигунів літака Ан-70, який здійснив у суботу аварійну посадку в аеропорту Омська, бо кваліфікує цей інцидент як авіаційну пригоду без людських жертв, повідомили Інтерфаксу в МАК, із посиланням на рішення голови комітету Тетяни Анодіної. Як зазначили в МАК, розслідуванням причин цього повітряного інциденту займатиметься «Росавіакосмос».
Літак Ан-70 оснащується чотирма газотурбінними двигунами Д-27, розробленими в Запорізькому машинобудівному конструкторському бюро імені академіка Івченка і виготовленими на заводі «Мотор Січ» (Запоріжжя). Тим часом головний конструктор ВАТ «Мотор Січ» Юрій Басов заявив про те, що «завод не складав і не випробовував двигуни Д-27, встановлені на літаку Ан-70, який зазнав аварії в Омську, повідомляє УНІАН. За даними агентства, ці двигуни було розроблено і складено вручну в Запорізькому державному машинобудівному конструкторському бюро «Прогрес». Однак фахівці, причетні до складання двигунів, твердять, що аварія сталася не через їхню погану якість, а через кристалізацію палива.
Головний конструктор літака, співробітник АНТК ім. Антонова (Київ) Василь Теплов заявив, що аварія українського літака Ан-70 в аеропорту Омська не позначиться на подальшому розвитку програми серійного виробництва середнього транспортного літака. Відповідно до постанов урядів, на Київському заводі «Авіант» з 2002-го по 2018 рік намічалося побудувати 65 екземплярів Ан-70 для України і 164 літаки для РФ. У жовтні минулого року літак успішно пройшов перший етап програми державних і сертифікаційних льотних випробувань. Перевірка стійкості, керованості та інших характеристик підтвердила теоретичні розрахунки: згідно із заявленим технічним рівнем, Ан-70 повністю безпечний за всіх режимів польоту й відповідає вимогам, що висуваються. На стенді, який імітує політ, екіпажі відпрацювали сотні годин. На думку експертів, хоча машина ще не випробовувалася в умовах Крайньої Півночі, нештатна ситуація в Омську не пов’язана з непідготовленістю літака до таких кліматичних умов.
Керівник прес-центру АНТК Олександр Кива сказав кореспондентові «Дня» Петру ІЖИКУ , що в Омськ вилетіла комісія українських фахівців, але поки що інформації про причини аварії немає. «Ми старатимемося, щоб аварія мінімально позначилася або взагалі не позначилася на подальшому просуванні українсько-російського літака на ринок», — сказав О.Кива.
Тим часом у першій половині лютого в Дніпропетровську відбудеться робоча зустріч президентів України і Росії Леоніда Кучми і Володимира Путіна. Основною її темою буде подальше розширення українсько-російського співробітництва в аерокосмічній та авіаційній галузях. Напередодні, 27 січня, Л.Кучма доручив прем’єр-міністрові вжити заходів для активізації українсько-російського співробітництва в цій галузі, виходячи з підсумків свого візиту в Росії 22 грудня минулого року. Зокрема, за участю російської сторони уряд має забезпечити прискорення виконання програм створення літаків Ан-70 і Ту-334. Одночасно стало відомо, що в Києві найближчим часом буде підписано указ, що утверджує концепцію реструктуризації космічної галузі і ставить завдання створення «єдиного технологічного простору, який дозволятиме працювати як над цивільними, так і над військовими проектами».