На чому їздитимуть українці 2001 року
Через відсутність коштів практично не відбувається оновлення пасажирського рухомого складу, що особливо позначилося на приміському залізничному та автобусному сполученні. Більше третини населення держави (а це понад 17 млн. осіб) користуються пільгами на проїзд. Тільки на залізничному транспорті збитки від перевезення пільговиків у першому півріччі поточного року становили 545,7 млн. грн.
Сьогодні з 10 тис. вагонів, необхідних для здійснення пасажирських перевезень, є лише близько 8 тис. До того ж, у них ми можемо доїхати лише до Берліну — далі не пропускають: українські вагони технологічно не відповідають європейським вимогам.
Та найбільшу стурбованість транспортників викликає зменшення обсягів виробництва в автомобілебудуванні. Хоча підприємства галузі дещо стабілізували свій фінансовий стан, незадовільна робота ХК «АвтоКрАЗ», ВАТ «ЛАЗ» та призупинення виробництва на СП «АвтоЗАЗ-Деу» не дозволили галузі досягти рівня минулого року. Дестабілізуючими факторами Л.Костюченко назвав відсутність платоспроможних споживачів, високу собівартість продукції, відсутність власних обігових коштів.
А от заступник міністра промислової політики Вадим Лящов вбачає головну проблему автомобілебудування «в наявності не реального виробництва, а викруткового складання».