Українці гинуть на війні в... Анголі
Збито транспортний літак Ан-12Трагедія сталася поблизу міста Куїто, за 500 кілометрів на південний схід від столиці Анголи — Луанди. Транспортний літак 1964 року випуску належав українській комерційній транспортній компанії «Хорс». Чи залишився в живих хтось із членів екіпажу та пасажирів, наразі невідомо. Зв’язок із літаком втрачено через п’ять хвилин після злету з аеродрому Куїто-Біє, причому метеорологічні умови були нормальними. Пошук залишків літака істотно ускладнено, оскільки в районі міста Куїто зараз відбуваються запеклі бої між урядовими військами Анголи та повстанцями з УНІТА. В останніх є сучасні ракети «земля-повітря», придбані на гроші, зароблені від нелегального експорту алмазів.
У розмові з кореспондентом «Дня» співробітник прес-служби МНС Тетяна Помазанова уточнила, що зв’язок з українським Ан-12 зник минулого понеділка о 10.35 за київським часом. Це сталося через п’ять хвилин після зльоту літака з аеродрому. Метеорологічні умови були нормальними. Ще залишається надія, що наші хлопці живі. Однак не можна не враховувати, що в Анголі зараз воюють. І все можливе, — сказала Помазанова.
Полковник Валерій Король, заступник начальника прес-служби Міністерства оборони України, повідомив «Дню», що ні до літака, ні до членів його екіпажу силове відомство не має жодного відношення.
Чинні міжнародні конвенції не забороняють приватним компаніям надавати законному урядові іноземної країни (а нинішній уряд Анголи саме таким і є) допомогу під час бойових дій на території цієї країни. Якщо, звичайно, ця допомога не полягає в безпосередній участі в бойових діях. АП також повідомило, що Ан-12 здійснював перевезення військового спорядження до міста Куїто, де нині урядові сили Анголи тримають оборону проти повстанців. Як повідомили кореспондента «Дня» у прес-службі українського Міністерства з надзвичайних ситуацій, МНС працює спільно із представниками Міноборони України, щоб з’ясувати всі обставини катастрофи Ан-12, у тому числі уточнити, чи справді його було збито. Організовано взаємодію МНС із координаційним центром із пошуку й порятунку цивільної авіації авіакомпанії «Хорс», а також із посольством України в Південно-Африканській Республіці.
Конфліктні регіони світу приваблюють українських авіаторів і моряків фактичною відсутністю там конкуренції з боку західних компаній. По-перше, в країнах «чорного континенту» західним льотчикам не заплатять стільки, скільки вони бажають отримувати за величезний ризик польотів під прицілом ракет. І по-друге, багато західних компаній добровільно проголошують відмову постачати озброєння до конфліктних регіонів країн третього світу. Скільки ще українських літаків тепер здійснює перевезення в конфліктних регіонах Африки, не візьметься підрахувати ніхто. Виходячи із статистики катастроф (остання була в липні цього року в Еритреї), можна стверджувати, що українські транспортні компанії міцно тримають ринки перевезень у конфліктних регіонах Африканського континенту.
№241 16.12.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету обов'язкове. © «День»