Чи переможе Україна «ДЕУ» в Біскайській затоці?
На замовлення претендують двоє будівників військових кораблів — суднобудівне відділення південнокорейської корпорації «ДЕУ» й миколаївське ДП «Чорноморський суднобудівний завод».
Тендер оголосило міністерство оборони Бангладеш понад рік тому. Заявки на участь у ньому подали 12 фірм із дев’яти країн світу. Але найнесподіванішим учасником виявилася Україна: ДП «ЧСЗ» через компанію «Укрспецекспорт» представив проект багатоцільового фрегата «Сапсан 2100», розробленого Дослідницько-проектним центром суднобудування України. Цей проект, вважають фахівці, став одним із «фіналістів» винятково завдяки вищим технічним й іншим характеристикам.
— На ситуацію навколо тендера дуже впливає відсутність постійного лобіювання українських інтересів у владних структурах Бангладеш, — заявив кореспонденту «Дня» головний конструктор ДПЦ суднобудування Сергій Кривко. — А фінансові можливості українських підприємств щодо відрядження своїх представників у Дакку значно поступаються аналогічним можливостям компанії «ДЕУ».
Попри це, про зацікавленість саме українським проектом свідчить недавній візит на ДП «ЧСЗ» делегації МО Бангладеш на чолі з командувачем ВМС контр-адміралом Мухамедом Нурул Ісламом. Подробиці цього візиту не розголошуються, проте, як повідомили кореспондента «Дня» на підприємстві, познайомившись із потенціалом заводу, представники Бангладеш відлетіли на батьківщину прихильниками української пропозиції.