«Волинянка» хоче заміж за «Фольксваген»
За словами генерального директора, так зване «близьке зарубіжжя» постійно просить луцький автомобіль. Але випускати його невигідно. Собівартість «Волинянки» сьогодні перевищує п’ять тисяч доларів. Щоб товар ішов, ціна має бути не більшою як 3,5 тисяч. Аби вкластися в цю суму, треба виготовляти за рік не менше як 20 тисяч автомобілів.
Була ще одна ідея: складати на ЛуАЗі автомобілі інших фірм. Це можливо, оскільки тут стоїть модернізований конвеєр ВАЗівського типу. Але цього замало. На заводі можна здійснювати лише великовузлове складання. Роботи для доведення, фарбування лучани не виконують на європейському рівні. Отож потрібна модернізація виробництва та реконструкція заводу. Для відновлення виробництва і виходу на потужність 1991 року вистачило б 20 мільйонів доларів, для повної реалізації існуючого бізнес-плану — 50 мільйонів, а для того, щоб працювати в нормальних умовах і виготовляти якісний та недорогий автомобіль, інвестиція мала би бути не меншою ніж 150 мільйонів доларів. Цих грошей достатньо, щоб збудувати новий автомобільний завод.
Навіть не кожна процвітаюча держава спроможна надати такі кошти. Проте луцькі автомобілебудівники не дочекалися від рідної держави навіть символічної підтримки. Презентація «Волинянки» — швидкої медичної допомоги та санітарно-господарського автомобіля для села стала на ЛуАЗі маленьким святом. Був присутній міністр охорони здоров’я Андрій Сердюк. Автомобіль уже пройшов випробування на станції швидкої допомоги в Луцьку, виявивши підвищену прохідність і нормальні ходові якості. Приваблювала і його ціна, удвічі менша, ніж УАЗу — лише 13 тисяч гривень. Але, хоч як дивно, міністр оглянув новинку, похвалив і почав обгрунтовувати доцільність закупівлі під швидку допомогу... японських авто.
— Наш санітарний автомобіль Україні, безумовно, потрібен, — оцінює ситуацію Володимир Гунчик. — Сьогодні у віддалених селах перевозять хворих та постраждалих тракторами і комбайнами.
Нещодавно генеральний директор ЛуАЗу Володимир Гунчик і луцький міський голова Антон Кривицький побували в Німеччині на автомобільному концерні «Фольксваген». Чому б йому не купити український ЛуАЗ?