Iнвестиційна політика по-мелітопольськи
Затверджено навіть структурну схему створення «АвтоЗАЗ-ДЭУ-Мотор», відповідно до якої в Мелітополі щорічно вироблятимуть 110 тисяч двигунів для «Таврії», а в найближчому майбутньому ще й 380 тисяч силових агрегатів з маркою «DAEWOO». Однак мелітопольська місцева влада має до моторного претензії й реєструвати СП відмовляється.
Коріння конфлікту сягає 1995 року, коли завод заборгував місту за воду та тепло в житлових будинках, що належать йому. За борги за домовленістю розрахувалися трьома об’єктами незавершеного будівництва. Але відомче житло заводу — 21 багатоповерховий будинок — місто на свій баланс не взяло. На його капремонт і утримання необхідно 8 мільйонів гривень. Не маючи гарантій на дотації, міська влада не ризикує приймати такого дорогого подарункa.
Керівники підприємства стверджують: якщо завод працюватиме, місто отримає незрівнянно більше. Але поки мелітопольський міський голова, котрого обрано депутатом Верховної Ради, перебуває в Києві, його заступники не відступають від своєї позиції ні на крок.
— Все це підриває фінансову діяльність підприємства, — нарікає заступник директора у справах виробництва СП «АвтоЗАЗ-ДЕУ» Микола Євдокименко, — і може призвести до зупинки й моторного заводу, й СП разом. Плани щодо інвестування $100 мільйонів у мелітопольське виробництво комлектуючих і в підготовку до виробництва 150 тисяч двигунів з маркою «Рено» стають проблематичними. «Зависає» також фінансова допомога мелітопольським заводам автоагрегатів і «Автоколірлит», що залучаються в «орбіту» «АвтоЗАЗ-ДЕУ». Керівництво СП вимушене терміново розміщувати замовлення в Запоріжжі, Іллічівську та інших містах.
Корейські партнери виступають за співпрацю з місцевою владою. Але, якщо верх візьмуть амбіції Мелітопольського міськвиконкому, то інвестиції для виробництва комлектуючих отримають інші регіони. Не виключено, що вони взагалі підуть за кордон. А Мелітополь втратить не лише замовлення, а й робочі місця та надходження до місцевого бюджету. Додасться тільки соціальної напруженості.