Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Поруч!

Президент кримської телерадіокомпанії «Чорноморська» про особливості регіонального мовлення
07 вересня, 00:00

Регіональне телемовлення, безумовно, має свою специфіку. Часом — виграшну у порівнянні з усеукраїнськими каналами, а часом — навпаки. Хоча правильніше буде взагалі не порівнювати канали настільки різного кшталту — цілковито відмінна географія мовлення, капітали, місія. Звісно ж, зростати українським телеканалам місцевого значення є куди, але регіональне телемовлення повинно залишатися близьким, майже рідним і простувато- сентиментальним у порівнянні з гігантами, що видають по кілька багатомільйонних проектів за сезон. Президент кримської регіональної телерадіокомпанії «Чорноморська» Тетяна КРАСИКОВА — про передвиборні й не тільки будні регіонального телемовлення.

— У порівнянні із загальнонаціональними каналами, регіональне телебачення в нашій країні розвивається не дуже великими темпами. Які труднощі ви як менеджер регіональної кримської телерадіокомпанії «Чорноморка» відчуваєте на собі? Яка, на вашу думку, специфіка роботи регіональних телерадіокомпаній взагалі?

— Кожна регіональна телекомпанія має свою специфіку. Ми працюємо у Сімферополі, в якому проживає близько 400 тисяч населення. А всі 2,5 мільйона людей, що проживають у Криму, розпорошені в основному по сільських районах і дев’яти містах. Тому грошові потоки в нас не сконцентровані, так само, як і не сконцентрованою є рекламна потужність. Інша справа — Харків і Дніпропетровськ. Звичайно ж, нам досить складно, тому що рекламний ринок не дуже ємний. Уся реклама міжнародних корпорацій залишається в центрі. Хоча до 1998 року 60% рекламних надходжень було саме від міжнародних корпорацій, і лише 40% — місцевий ринок. Зараз міжнародна реклама практично відсутня, є лише реклама українська та місцева. Тому доводиться знаходити такі способи роботи з рекламодавцем, щоб були відповідні надходження для підтримки рівня. Ми принципово практично не ретранслюємо чужі програми, ми виконуємо умови ліцензії, тому в нас є дитячі програми (їх на каналі три), чотири краєзнавчі програми, два вечірні випуски новин і чотири — ранкових, по п’ять хвилин. На «Чорноморці» досить великий новостійний блок. Ми намагаємося робити все самотужки, серйозно займаємося виробництвом власних програм.

Особливість регіонального телебачення в тому, що канал цікавий тоді, коли він говорить про те, що відбувається там, де він здійснює мовлення. Тому рейтинг наших інформаційних програм досить високий. За даними GFK Україна, ми четверті-п’яті після «Інтера», «1+1», «ICTV», «СТБ».

— Тобто високий рейтинг удається зберегти завдяки якісним інформаційних програмам?

— Загалом, так. Людям завжди цікаво дізнаватися про новини, які відбуваються у регіоні. Високий рейтинг нам забезпечує продукт, який ми виробляємо. Я не можу сказати, що він бездоганний, але новини у нас, на мій погляд, непогані. Ми багато навчаємо своїх людей, направляємо їх на всілякі семінари, тренінги.

Деякі програми йдуть на «Чорноморці» з незмінним успіхом по десять років. Так довго не живуть... У нас є програма «Діючі особи» з Володимиром Андронакі, яка транслюється вже протягом десяти років. Дитяча програма «Крібле-крабле-бум» існує також близько десяти років. За час нашого існування — це 14 років — ми створили більш ніж 150 програм.

— У вас є навіть культурні новини власного виробництва...

— Так, це щотижневик «Півострів», неполітичні новини. Це програма про культуру та мистецтво. Це, до речі, також програма- довгожитель, вона існує вже років дванадцять. Змінювалися ведучі, але програма «Півострів» виходить щонеділі на нашому каналі та має успіх, особливо в інтелігенції.

— А якого підходу до новостійної журналістики ви дотримуєтеся на ТРК «Чорноморська»? Що ви висвітлюєте в першу чергу: загальнонаціональні чи регіональні події?

— Для нас головною є та новина, яка ближча до ньюзруму. Якщо є якісь політичні новини на національному рівні чи на регіональному, і є новина регіональна, приміром, у Ялті горить ліс, то спочатку ми даємо регіональну новину. Для нас дуже важливим є те, що відбувається поруч.

— Тобто можна сказати, що ваші новини соціально орієнтовані?

— Так.

— Оскільки незабаром у нас в країні вибори, чи змінився формат новин у зв’язку з цим?

— Безумовно, політики стає більше, але соціальні проблеми в нас усе одно на першому плані. Нам часто пишуть, мовляв, ви залишилися єдині, хто нас захистить. Соціальної функції, яку ми виконуємо, ми намагаємося дотримуватися завжди.

— У вас було достатньо проблем, пов’язаних із політичними перипетіями. На минулих виборах канал прикрили, але вам удалося захистити в суді право на його існування. Чи були «сюрпризи» на цих виборах?

— Поки що ні. Хоча, поки ще й не було реакції на наше реаліті- шоу «Виборець». У ньому беруть участь чотири герої, які підтримують різні політичні сили й за якими стежать камери. Вони ходять, розмовляють із народом, зі штабами і так далі. Програма виходить лише з 1-го вересня, минуло ще небагато часу, але, вочевидь, вона буде скандальною.

— «Чорноморка» — комерційний канал. Зрозуміло, що у комерційних структур діяльність спрямована на отримання прибутку, у тому числі й у передвиборчий період. Йдеться про так звану джинсу. Але є ще одне не менш важливе завдання — зберегти «обличчя» каналу. Яким чином це поєднувати?

— Важко. Я думаю, що все залежить від професіоналізму. Це не дуже приємний аспект роботи на телебаченні й у всіх ЗМІ. Але отут нічого не поробиш. Своїм співробітникам я завжди кажу, що все залежить від того, як це зробити: можна зробити класно, а можна: «чего изволите?»

— А якою ви бачите свою аудиторію?

— Нас дивляться діти, люди зрілого віку (від 25 років і старші), нас дуже люблять пенсіонери, домогосподарки. А от аудиторію підліткову ми поки ще не залучаємо.

Ми намагаємося, щоб наш ефір був усвідомленим. Це головне. Ми не можемо переплюнути центральні канали за жодними параметрами. Тому нам потрібно «брати» аудиторію десь щиросердністю, десь близькістю до людей, десь узнаваністю. Ми досить популярні і якби нам не довіряли, нас би не дивилися. Коли канал центральний, то ставлення людей до нього дуже розмите. А тут ми відразу бачимо результат. Десь щось виключилося під час повені, відразу ж дзвонять і цікавляться, чи не закрили нас знову. Дуже швидко йде зворотна реакція. У нас і слоган відповідний: «Ми поруч».

— Якщо брати співвідношення, то яких програм на каналі більше: розважальних, інформаційних, просвітницьких?

— Інформаційних і просвітницьких. Якщо ми купуємо програми, то це щось на кшталт Discovery. Ще ми купуємо передачі про Україну, зараз плануємо придбати що-небудь історичного плану про нашу країну — про різні міста, регіони.

— Якою ви бачите «Чорноморку» в перспективі? Чи є у вас глобальна стратегія розвитку каналу?

— Може бути, це в силу мого віку, але мені б хотілося зберегти все в такому форматі, у якому ми існуємо, щоб телеглядач будь-якого віку знайшов на «Чорноморці» щось для себе. Є, щоправда, складності з кадрами. Як тільки хто-небудь у нас виростає в журналіста, він миттєво з’являється на центральному каналі. Усі власкори й оператори в корпунктах — це вихідці з ТРК «Чорноморська».

Наше головне завдання — зберегти того телеглядача, який є зараз і поліпшити якість мовлення. Сподіваюся, незабаром ми перейдемо на супутникове мовлення.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати