Лукас і Спілберг: інтернет виживає кіно з кінотеатрів
Режисери Джордж Лукас і Стівен Спілберг вважають, що майбутнє кінематографа не надто райдужне: можливості інтернету все жорсткіше конкурують з класичним кіно в кінозалі. Зовсім скоро похід у кінотеатр стане подією для поціновувачів, причому цінителів не бідних.
Лукас і Спілберг підкреслюють, що ринок кіно скорочується через те, що у людей все менше часу на походи в кінотеатр. Вільний час все більше займають відеоігри та онлайн-відеоресурси. Через це навіть таким відомим режисерам, як Лукас і Спілберг все важче знайти гроші на зйомку кіно - занадто високий ризик втратити гроші через провал у прокаті, а онлайн-продажі поки що не забезпечують достатню швидкість і кількість прибутку.
Найближчим часом кіностудії будуть змушені переглянути способи продажу кіно. Можливо, фільми коштуватимуть дешевше і будуть продаватися тільки онлайн і на дисках. Водночас квитки на блокбастери і високотехнологічне кіно будуть коштувати більше $50, що дозволить окупати витрати на їхнє виробництво і знімати по-справжньому хороше кіно.
Менш прибуткові онлайн-продажі змусять знизити собівартість кіно або зовсім відмовитися від відверто поганих фільмів. Водночас масштабні видовищні фільми, до яких глядач вже звик, коштуватимуть досить дорого і не всім стануть по кишені, особливо в країнах, що розвиваються.
Усе ж поки що кіно залишається дуже прибутковою, хоч і ризикованою справою. До того ж проблема зниження собівартості кіно рідко обговорюється з точки зору гонорарів кінозірок, які всього за пару місяців роботи отримують суми, яких вистачило б на зарплату 200 тис. робочих з Камбоджі. Іноді гонорари кінозірок становлять третину від вартості всієї кінострічки, тому деякі режисери воліють запрошувати не надто відомих акторів з поки ще помірними апетитами.
Як би там не було, з прокату в кінотеатрі, кіно все більше зміщується в домашню обстановку і прибуток від цього меншою мірою дістається кіностудіям. З іншого боку, домашній перегляд сприяв розвитку нових технологій, наприклад нещодавно з'явилося 3D, а об'ємний звук, проектори та великі телевізори стали буденністю.
За матеріалами: CNews