Жителі Запоріжжя ініціюють реформування міського транспорту
За півроку тут сталося 18 ДТП із маршрутними таксіОстаннім часом на запорізьких дорогах трапилося багато жахливих подій, які були спричинені недбалими діями водіїв пасажирських мікроавтобусів. Маршрутки невеликої місткості є основними перевізниками у місті. Водії працюють в умовах жорсткої конкуренції, що певним чином зумовлює порушення правил дорожнього руху, зокрема перевищення швидкості. Станом на початок липня в області зареєстровано 513 ДТП, у яких загинуло 67 і постраждало 657 людей. За цей же період на дорогах міста зафіксовано 18 пригод з участю маршрутних таксі, внаслідок яких загинуло двоє людей і 56 отримали травми.
Проблема руху громадського транспорту назріла вже давно, але для безпеки проїзду громадян з боку влади практично нічого не було зроблено. Аварія, що відбулася 8 липня 2013 року між зупинками транспорту «Гагаріна» та «Пушкіна», стала останньою краплею. Водій, котрий на великій швидкості врізався у тролейбус, став винуватцем двох смертей. 12 людей наразі перебувають у лікарні, двоє з них — у тяжкому стані. Ця подія викликала широкий резонанс і схилила мешканців Запоріжжя до обговорення проблеми міського транспорту, внаслідок якого з’явився перелік пропозицій щодо змін у системі громадського транспорту.
Реформування міського транспорту були ініційовані адміністрацією спільноти «вКонтакте» «Типове Запоріжжя», що згуртувала навколо проблеми орієнтовно тридцять запорожців, готових рушити до стін міської ради для обстоювання права на безпечний проїзд у запорізьких маршрутках.
Усі рекомендації громадян, що були зафіксовані в письмовій формі, були передані начальникові управління з питань транспортного забезпечення і зв’язку міської ради Юрію Дроздову, який обіцяв розглянути петицію та прокоментувати кожен з її пунктів.
«За останні півтора року двоє моїх знайомих потрапляли в аварію через маршрутки, — розповідає студент Олексій Сидорчук. — Один із них навіть опинився в лікарні, йому довелось ампутувати частини двох пальців на правій нозі. В обох випадках причиною аварії виявилось перевищення швидкості водія маршрутного таксі». Тож однією з основних вимог громадян є встановлення в кожній маршрутці GPS-моніторингу для фіксації швидкості руху на кожній ділянці дороги. Також активісти пропонують розмітити дорогу таким чином, щоб під рух громадського транспорту було виділено окрему смугу.
«Мені 65 років, я пенсіонерка. Дуже часто, коли прошу водія надати можливість пільгового проїзду, то отримую відмову в грубій формі, навіть якщо маршрутка напівпорожня і в ній немає людей похилого віку», — скаржиться Віра Морозова. На думку активістів, у кожній маршрутці для пільгових категорій населення мають бути свої місця, які потрібно забезпечити шляхом маркування. Сплата за проїзд повинна здійснюватись при виході пасажира з транспортного засобу, завдяки чому водій матиме змогу не відволікатися на розрахунки під час руху.
47-річна мешканка Запоріжжя, Надія Степанова неодноразово ставала свідком зухвальства нетверезих пасажирів. «Я живу на Кічкасі (Заводський район Запоріжжя) і щодня їжджу до центра міста, де працюю. Чи не щодня доводиться бачити хлопців, які прямо в салоні маршрутки вживають алкогольні напої, при цьому голосно регочуть, а іноді й чіпляються до пасажирів. Одного разу з моєї сумки витягнули гаманець», — розповідає пані Надія. Для вирішення подібних проблем петиція запорожців містить й окремий блок — комфортність проїзду. Мешканців міста дратують голосні розмови водія по телефону, запах сигаретного диму в салоні, вульгарний музичний супровід. Тому на кінцевих зупинках пропонується облаштувати для водіїв місця відпочинку, де вони могли б займатися своїми особистими справами. Для підтримки порядку в громадському транспорті громадяни закликають владу створити службу швидкого реагування.
Крім цього, мешканці міста вважають доцільною заміну мікроавтобусів великими автобусами, які змогли б зробити рух транспорту безпечнішим та комфортнішим. До речі, досвід такої заміни в Запоріжжі вже є. Минулої осені на маршрути від центру міста до Хортицького району вийшло 15 автобусів MAN, які змінили звичні «спринтери».
Ініціативи громадян не залишилися без уваги влади. За словами організаторів, вони вже бачили постанову щодо впровадження GPS-моніторів і розмітки на дамбі (місце аварії, про яку щойно йшлося).
Кореспондент «Дня» на власні очі переконався в тому, що вимоги громадян почали втілюватись в життя. На аварійно небезпечній ділянці від зупинки «Пушкіна» до «Гагаріна» уже встановлено дорожню розмітку для громадського транспорту. Контроль за дотриманням правил дорожнього руху в цьому місці здійснює пост ДАІ. За декілька годин роботи інспекторів було виявлено близько десяти порушників.
— На низці маршрутів уже встановлено все обладнання для GPS-моніторингу, є тестовий сайт, на якому можна буде проглянути дані про маршрут (номер маршруту, швидкість, державний номер перевізника). У відкритому доступі будуть, мабуть, не всі ці параметри. За ними стежитиме спеціальний диспетчер і виявлятиме порушників, — каже адміністратор спільноти «Типове Запоріжжя» Станіслав Пакуля, який нещодавно зустрівся з Юрієм Дроздовим, і вони обговорили 11 пунктів петиції. — Сайт перебуває ще в стані розробки, але ми братимемо участь у його модерації та наповненні.
Сам Юрій Дроздов, звітуючи перед міським головою 22 липня, підтвердив інформацію щодо встановлення обладнання системи GPS-контролю на запорізьких маршрутках. За його словами, 200 маршрутних таксі уже мають необхідне пристосування і з 1 серпня контролюватимуться через єдину систему моніторингу.
Випуск газети №:
№132, (2013)Рубрика
Суспільство