Перейти до основного вмісту

Сусіди готуються до нашої асоціації з ЄС. А ми?

Польща розпочала кампанію активізації експорту в Україну
06 листопада, 11:11

Польща активно готується до підписання Україною Угоди про асоціацію з ЄС. Сусіди вже зосередилися на розширенні присутності на нашому ринку товарів їхнього виробництва. Воно й не дивно: великий ринок з адекватною для їхньої цінової пропозиції купівельною спроможністю є ласим шматком пирога для всіх виробників з ЄС. А виграє його той, хто раніше «забронює» собі місце і в споживчому кошику української сім’ї, й на прилавках наших магазинів. А це можливо лише шляхом активної, подекуди навіть агресивної, кампанії з просування товарних марок та й самої продукції. І в Польщі цим процесом опікуються централізовано та ще й за кошти ЄС... 

«День» побував на презентації нової кампанії  з активізації просування товарів польського виробництва на українському ринку. Програма, як пояснювали журналістам організатори презентації, має підняти імідж Польщі серед іноземних підприємців та дослідити найбільш перспективні експортні галузі польської економіки для України.

 Made in Poland (Зроблено в Польщі) — це нова кампанія польського міністерства економіки промоутування польських брендів. Мета — зміцнити імідж Польщі серед закордонних інвесторів як сучасного економічного партнера. Суть — польське відомство економіки заохочуватиме інвесторів до співробітництва з польськими фірмами.

«Ми хочемо показати світу, що в нашій країні є власні привабливі галузі для експорту, а польські фірми успішно можуть співпрацювати з іноземними партнерами, — підкреслила заступник міністра економіки Ілена Антонишин-Клік. — Сподіваємося, що завдяки кампанії інформація про польські бренди дійде до іноземних інвесторів і покаже переваги продукції нашої економіки».

До програми обрано 15 галузей, серед яким, зокрема, косметична, фармацевтична, меблева промисловість, виробництво яхт і човнів. Окрім реклам, у рамках кампанії «Зроблено в Польщі» заплановано низку публікацій у закордонній пресі у рубриці «Польські фірми і продукти», також передбачено економічні форуми.

В Україні будуть просуватися польські експортні галузі: меблева, косметична, будівельна, оборонна промисловість, а також польські продовольчі товари. В рамках кампанії буде розроблено звітну доповідь під назвою «Польські фірми та продукти», яка покаже макроекономічну ситуацію польської економіки та надасть детальну інформацію про польські галузі.

Серед 15 галузей, що досліджуються в рамках кампанії, радник-посланник, керівник відділу сприяння торгівлі та інвестиціям Посольства Республіки Польща в Україні Анджей Грабовські, виокремив три найбільш ефективні. «Ми маємо розвивати наш експорт у більшій кількості напрямів. Пріоритетні галузі для українського ринку — меблева промисловість, будівництво та косметична галузь — повинні збільшити свій потенціал», — зазначив він.

За обсягом експорту меблів Польща посідає четверте місце у світі й третє в Європі. Майже 90% виготовлених у республіці меблів експортується за кордон. Минулого року вартість експорту в цій галузі перевищила 8 мільярдів доларів. Сьогодні постачанням польських меблів в Україну займається компанія Flash.

У Польщі Україну розглядають і як  важливий об’єкт для експорту в будівельній промисловості. За останні роки Польща демонструє значні темпи зростання в цій галузі — 13% за дев’ять років членства в ЄС. Проте поки що спроби збільшити експорт у цій галузі наштовхуються на ряд проблем. Андрій Колісник, директор представництва будівельної компанії ТзОВ «МДМ-Україна», яка активно співпрацює з польськими підприємствами, вказує на основні проблеми польського бізнесу в Україні. Серед них — контрабанда, застарілі норми та відхід від них, а також проблема сприйняття польського товару як неякісного. Це, на його думку, пов’язано з ментальним та історичним аспектами. «Якість польських товарів дуже часто є кращою, ніж якість багатьох інших товарів, в тому числі й німецьких. Ми знаємо про це, але споживач цього не знає. Наша справа — донести розуміння того, що Польща виготовляє хорошу й якісну продукцію, що польські партнери — це надійні партнери», — зазначив Колісник.

Ще одна пріоритетна для Польщі експортна галузь в Україні — косметична промисловість. За даними Euromonitor International (2012), вартість експорту польської косметики за останні 10 років збільшилася з 571 мільйона євро до 3,1 мільярда. Ринок експорту польської косметики і засобів особистої гігієни посідає сьогодні шосте місце в Європі за вартістю. «Польська косметика є досить хорошою для людей середнього рівня доходів. Я думаю, що шанс на розвиток експорту польської косметики до України є», — зазначив Грабовські.

Крім того, в рамках кампанії в Україні проходитиме економічний форум з участю польських та українських політиків і бізнесменів. Кампанія польського міністерства економіки «Зроблено в Польщі» фінансується за рахунок коштів Євросоюзу, в рамках Операційної програми «Інноваційна економіка». Для реалізації кампанії в Україні залучено іноземне представництво міністерства економіки Республіки Польща — Відділ із питань просування торгівлі та інвестицій Посольства РП у Києві, а також Польсько-Українська економічна палата.

КОМЕНТАР

Ігор БУРАКОВСЬКИЙ, голова правління Інституту економічних досліджень та політичних консультацій:

— Зрозуміло, що будь-яка країна намагається розширити реалізацію своїх товарів за кордоном. Особливо такі країни, як Польща.  Україна також має це робити. Тому що ми — мала відкрита економіка, і наше економічне зростання залежить від того, як наші товари купують на світовому ринку. Політика просування своїх товарів є абсолютно нормальною в даному разі. Ми тільки можемо позаздрити нашим польським колегам у тому, що вони розробили таку політику й будуть її реалізовувати. В нас було багато розмов на цю тему, але, на жаль, поки що реального сприяння експортерам ми не бачимо.

Розширення присутності польських компаній на українському ринку залежатиме не стільки від того, наскільки поляки будуть їх просувати, скільки від купівельної спроможності українців. Адже, хоч би якою була політика, рішення приймає споживач. А для нього є два визначні параметри будь-якого товару: ціна та якість.

Зрозуміло, що у глобальному світі конкуренція між національними виробниками посилюється. Це абсолютно нормальна практика, й найкращою відповіддю, хоч як банально це звучить, мають бути реформи. Важливим також є продумане поліпшення підприємницького середовища в Україні для того, щоб наші виробники також могли розвивати різноманітні виробництва і спокійно конкурувати з польськими товарами і не тільки.

Сьогодні ми конкуруємо практично з усім  світом. Ніхто нікому нічого не винен на світовому ринку, ніхто не зобов’язаний купувати ті товари, які ми не вважаємо хорошими. Все вирішує конкуренція. Висновок дуже простий. З одного боку, національні виробники будь-якого рівня мають бути готовими до конкурентної, з другого — держава повинна створювати необхідні умови для конкуренції, щоб підприємці зосередилися на своїй підприємницькій діяльності, а не боролися за виживання.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати