Від саду до гербарію
У галереї «Триптих» відкрилася персональна виставка Оксани Стратійчук![](/sites/default/files/main/articles/21032014/16kartina.jpg)
Популярний український графік представила 15 нових робіт, створених спеціально для галереї «Триптих». У новому проекті Оксани Стратійчук, що називається Gardens and Plants, можна побачити графіку та емалі на рослинну тематику.
— Роботи створювалися в переломний для нашої країни час, але Оксана — друг галереї — змогла мобілізувати внутрішні сили й утілити технічно складні ескізи в художні форми», — розказала «Дню» директор галереї «Триптих», мистецтвознавець Євгенія СМИРНОВА. — Рослинна тематика у творчості О. Стратійчук уже добре знайома шанувальникам творчості майстрині. Її перші квіти проросли на папері в серіях натюрмортів ще наприкінці 1990-х. Від змішаних композицій, де поєднуються плоди, рослини та фігури, Оксана поступово просувалася до квіткових натюрмортів у дусі голландських майстрів. Барокова пишність букетів у наступних серіях робіт художниці змінюється на вишукану елегантність японських садків. Соковиті квіти-плоди, тілесні й осяжні в серіях натюрмортів, поступаються місцем рослинам-символам, художнім узагальненням образу квітки, які призначені суто для естетичного та філософського споглядання.
«СТАВОК», ЕМАЛЬ
Гербарій — метафора узагальнення у спробах людини пізнати, класифікувати природу на свій розсуд. Рослина, поміщена в гербарій, — це взірець квітки, по суті, її символ, безплотний еталон, який несе в собі суму найважливіших даних. Або гладіолус — неймовірна легкість тендітних пелюсток, жоржина — цупка геометрія суцвіття й абстракція листя, лілеї, нарциси, тюльпани, троянди, первоцвіти... Художниця збирає власний каталог, окремий профіль для кожної рослини, що привертає її увагу вже не тільки як митця, а й своєрідного ботаніка від офорту.
«РАНКОВИЙ НАТЮРМОРТ», ЕМАЛЬ
Європейські міські сади історично походять саме від аптекарських садків при монастирях. Сади, які ми знаємо як осередки природи, упорядковані людиною з естетичних міркувань, спочатку створювалися з утилітарною метою — для вирощування лікарських рослин, які ще до того потрапили в гербарії-каталоги вчених монахів. Несвідомо повторюючи історичний шлях розвитку культури садівництва, Оксана Стратійчук завершує збір свого власного гербарію й береться за створення садів із обраних рослин. Квіти модулями покривають аркуші, визначаючи окремі сегменти саду, а аркуші килимами вкривають стіни, розбиваючи у приміщенні дивовижний сад: трояндовий куточок ліворуч, поруч із тюльпановою галявиною, маслиновий гай трохи правіше, а ще далі — ставок запрошує до відпочинку в мирному саду посеред стомленого міста.
Роботи Оксани Стратійчук із серії Gardens and Plants можна побачити до 2 квітня.
Фотоілюстрації надані галереєю «Триптих»