Якщо полегшать податковий тягар…
ЗАЗ готовий «пересісти» на електромобіль і потіснити конкурентів на українському ринкуВ Україні розробляється середньострокова програма розвитку автомобілебудування, для якого в країні є необхідна промислова база. Достатньо сказати, що 2008 року в країні було виготовлено понад 425,5 тисячі автомобілів. На жаль, 2016 року – лише трохи більше 5,6 тисячі.
«Ми готові взяти у створенні цієї програми активну участь. Умови, які є на ЗАЗі сьогодні, інвестиції, які власник «УКРАВТО» вклав у завод, достатні для того, щоб конкурувати на рівних на ринку України», – говорить голова правління Запорізького автомобілебудівного заводу Микола Євдокименко.
ЗАЗ скоротив виробництво автомобілів більш ніж у 10 разів, але планує відновити втрачені позиції. Як зазначає Євдокименко, підприємство хотіло б знайти свою нішу в цій програмі. Під брендом ЗАЗ методом повномасштабного виробництва сьогодні виготовляються автомобілі (Lanos, Sens, Lanos-фургон, Forzа, Vida), вантажні автомобілі й автобуси двох модельних рядів – А10 і А07 на шасі й агрегатах індійської ТАТА. У січні-вересні 2017 року з воріт ЗАЗу вийшло понад тисячу нових автомобілів, зокрема 649 легкових і 344 вантажних, а також 19 автобусів.
Але своє майбутнє на підприємстві бачать у переході на випуск електромобілів та електроавтобусів. Зацікавленість в електроавтобусі виявляють партнери підприємства в Польщі. Нині на ЗАЗі розробляють його конструкцію, починаючи від елементної бази. За словами Євдокименка, машина отримає надійні акумуляторні батареї, сучасний привід і систему управління, щоб нова модель могла забезпечувати необхідний пробіг. Голова правління зазначає, що на підприємстві опрацьовується також замовлення на 100 електричних вантажних пікапів для «Нової пошти».
Заступник голови правління «УкрАВТО» Олег Папашев вважає, що автомобілебудівна галузь України потерпає від надмірного оподаткування. І, на його думку, програма розвитку галузі повинна передбачати послаблення податкового тягаря для автобудівників, які сплачують до бюджету 35% від вартості виготовленого автомобіля.
Рубрика
Економіка