«Розумні» машини будуть обов’язковими для європейця
Союз готує законодавство, що встановлює вимогу оснащувати системами екстреного гальмування всі нові транспортні засобиОчікується, що завдяки цій ініціативі всі нові моделі транспортних засобів повинні бути оснащені такою системою обов’язково, починаючи з 2022 року. Всесвітній форум для узгодження правил у галузі транспортних засобів, що входить до Європейської економічної комісії ООН, розробив рамкові правила для реалізації цієї ініціативи. Форум рекомендує продавати у майбутньому в ЄС та інших країнах тільки легкові автомобілі з системою екстреного гальмування.
За оцінками ЄЕК ООН, асистенти з екстреного гальмування здатні рятувати 1000 життів на рік в ЄС. З усіх нових автомобілів, зареєстрованих у Німеччині 2017 року, 54% були оснащені такою системою екстреного гальмування проти 38% 2016-го.
Оцінка статистики щодо нових зареєстрованих автомобілів 2017 року також показала, що крім систем допомоги при паркуванні та гальмуванні набирають популярність ще дві системи: попередження засинання водія за кермом і стеження за смугою руху. Майже половина усіх нових автомобілів може ідентифікувати, коли водій починає впадати в дрімоту, більш ніж один з трьох автомобілів оснащений принаймні однією системою стеження за смугою руху. Крім того, трохи менше ніж чверть автомобілів оснащені адаптивним круїз-контролем (ACC), а в 9% нещодавно зареєстрованих автомобілів у Німеччині вже є частково автоматизована система управління пересуванням заторах. Водії можуть розслабитися під час ускладненого руху, просто активізувавши автоматичне слідування за автомобілем попереду. Така система також контролює старт і прискорення, гальмування і повороти в межах своєї смуги руху.
Системи допомоги при паркуванні, тримання смуги руху та попередження засинання водія за кермом — тільки частина критично важливого функціоналу при виборі нового авто, наголошують спеціалісти. Популярність оснащення автомобілів системами допомоги водієві неухильно зростає. «Дедалі більше покупців хочуть автомобіль, який сам передбачає подальший рух і навіть втручається у маневрування», — говорить член правління компанії Bosch доктор Дірк Хоайзель.
Примітно, що найчастіше «розумним паркуванням» у стандартній комплектації оснащуються автомобілі не лише преміум-сегмента, а автомобілі класу В і С. Про це свідчать проаналізовані компанією Bosch дані про нові реєстрації на ринку легкових автомобілів. Якщо ж йдеться про систему, що попереджає водія про небезпеку зіткнення, асистент паркування або камеру заднього виду, то 55% нещодавно зареєстрованих у Німеччині компактних і середніх автомобілів оснащені щонайменше однією з цих систем вже у стандартній комплектації. У той же час для автомобілів преміум-класу цей показник становить всього близько 25%. У цілому 45% нещодавно зареєстрованих автомобілів усіх класів оснащені принаймні однією системою допомоги при паркуванні вже у стандартній комплектації.
Аналіз результатів дослідження показує, що системи допомоги при паркуванні очолюють список найпопулярнішого функціоналу авто в Німеччині. На другому місці — автоматичні системи екстреного гальмування, які допомагають запобігти зіткненню з авто позаду або пом’якшити його наслідки, якщо воно неминуче.Помічники при паркуванні особливо популярні у Франції: ними оснащено 85% автомобілів — це найвищий показник серед країн по встановленню таких систем. Завершує список Італія з 44%. Що стосується автоматичних систем екстреного гальмування, то в Бельгії та Німеччині їх частка становить 54%, а в Нідерландах такою системою оснащено 45% нових автомобілів. У той же час частка оснащених цією системою автомобілів в Італії становить 30%.