Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Друге відкриття Новопланівського мосту

20 травня, 00:00

Учора вперше після реконструкції переправилися Новопланівським мостом у Кам’янці-Подільському пішоходи й водії транспортних засобів. «Вартість робіт — 3,5 мільйона гривень», — повідомив для «Дня» завідувач організаційно-контрольного відділу міськвиконкому Валерій Клименко. Він відзначає, що «полагоджене залізобетонне покриття проїжджої частини, пішохідні доріжки укладені новою тротуарною плиткою, встановлені вищі перила, порівняно з колишніми, й зроблено освітлення «під давнину».

Ця довгоочікувана подія змусила згадати хроніку Новопланівського мосту, урочисто відкритого 19 січня 1874 року. Виявилося, що питання про необхідність будівництва цієї споруди вперше було порушене міщанами ще в далекому 1842 роцi. Тоді до Кам’янця-Подільського прибули високі чиновники з Петербурга. Намилувавшись стародавнім містом і його неповторними ландшафтами, вони погодилися, що для того, щоб населений пункт ріс ушир і вгору, потрібно побудувати міст. Аби, мовляв, був зв’язок поміж старою частиною міста й тією, що тільки-но починала забудовуватися. Бо стара частина була перенаселена.

Одначе й царські чиновники, з’ясовується, відзначалися тим же, що й нинішні. Як кажуть у народі, моє слово: хочу — даю, хочу — назад забираю. Як бачимо, є давня й невмируща традиція. Аж через 22 роки після цього візиту академік Паске, який був призначений на посаду кам’янець-подільського губернського архітектора, розробив проект цього мосту. Для постійного нагляду за будівельним процесом був призначений інженер-капітан Яков Костецький.

Тодішні зодчі вимурували з каменю шість 38-метрових опор. Довжина мосту — 136 метрів. «Щось подібне сталося й з планом реконструкції. Теперішня влада міста не один рік порушувала перед Києвом питання про гроші для реконструкції», — говорить Валерій Клименко. Таки досягла свого.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати