...коли дві нації борються, то білі рукавички треба скинути.
Юрій Горліс-Горський, український військовий і громадський діяч, письменник, старшина Армії УНР

Уроки конфліктології

Як бути мудрими в умовах соціального напруження
13 листопада, 2015 - 14:49

Із січня 2016 року в Донецькій та Луганській областях, підконтрольних Україні, а також у Дніпропетровській, Запорізькій, Луганській та Харківській розпочнеться освітній проект для старшокласників «Враховуй різницю». Підлітків навчать захищатися від маніпуляцій, мислити критично, знаходити спільну мову, а також конструктивно відстоювати свою позицію.

«Кроки до порозуміння» — це курс за вибором, який реалізовує громадська організація «Вчителі за демократію та партнерство» у рамках проекту «Українська ініціатива зміцнення громадської довіри» (UCBI), що фінансує Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). У пілоті вже зареєструвалося понад 200 шкіл, першою відгукнулися вчителі Луганської області. Автори уроків кажуть, що старшокласники вивчатимуть теми конфліктології, які стосуються інформаційного суспільства, інформаційної війни, а також навичок відстоювати власну точку зору та дебатувати. Сьогодні ГО «Вчителі за демократію» проводять навчання вчителів тих шкіл, які обрали курс «Кроки до порозуміння».

Олена ПОМЕТУН, член-кореспондент НАПН України, директор ГО «Вчителі за демократію»:

— Зараз українська молодь разом з усім суспільством опинилася в дуже складній ідеологічній та соціальній ситуацій. Ми є свідками небажання людей вести дискусію, допомагати чи підтримувати одне одного, хоча живемо в одній країні. А у нашої молоді — важливе завдання: об’єднуватися й будувати країну.

Ідея проекту — дати молоді конкретні інструменти, як шукати порозуміння. Тому курс і називається «Кроки до порозуміння». Перший крок — вчися спілкуватися і спілкуйся, другий — спілкуйся, враховуючи різноманітність, третій — спілкуйся, шукаючи достовірну інформацію, четвертий — обговорюй. Програма розрахована на 17 уроків. Проект ми апробуємо в школах у зоні конфлікту та поблизу, а потім, сподіваюся, перейдемо до масового викладання. Наші очікування — розвиток критичного мислення у випускників, бажання спілкуватися й чути інших.

Оксана МИКОЛЮК, «День»
Газета: 
Рубрика: